به گزارش ایسنا، تشکری هاشمی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در دهه ۸۰ بنا بر مصوبه دولت مسئولیت و راهاندازی خط متروی هشتگرد به تهران و به شرکت عمران شهرهای جدید داده شد، گفت: در سال ۱۳۹۸ بنا به درخواست دولت از شهرداری خواستند که تکمیل این خط را برعهده بگیرند، اما شهردار وقت موافقت نکرد چرا که هم در حوزه شهر تهران نبود و هم سیگنالینگ و پست برق آن تهیه نشده بود؛ اما با فشار دولت شهردار وقت پذیرفت که برای ۹ ماه آن هم به صورت آزمایشی و با پذیرش تمام مسئولیتها توسط شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل این خط را برعهده بگیرد.
وی اظهار کرد: از آن زمان تاکنون سه سال گذشته است و هنوز متروی تهران مدیریت متروی هشتگرد را برعهده دارد و این در حالی است که تنها ۳۰۰ نفر مسافر با یک رام قطار مسافران را جابهجا میکند.
وی با بیان اینکه ما مسئولیت مترویی را برعهده گرفتهایم که به لحاظ قانونی اختیاری نداریم پس الزام پرسنل مترو به خارج از استان تهران وجاهت قانونی ندارد، اظهار کرد: بعد از ۹ ماه قرارداد با متروی تهران تمدید نشده و هیچ شخصی مسئولیت عواقب احتمالی را برعهده نگرفته است.
تشکری هاشمی اضافه کرد: لازم است هرچه سریعتر شهرداری با وزارت راه و شهرسازی جلسهای با قید فوریت برگزار کند تا این موضوع تعیین تکلیف شود.
انتهای پیام