استاندار سمنان همزمان با روز نکوداشت شهدا:

هر روز، روز شهید است/ لزوم بازسازی گلزارهای شهدا

استاندار سمنان همزمان با روز بزرگداشت مقام شهید، گفت: امنیت، آرامش و آسایش ما مدیون شهداست و بی تردید تمامی پیشرفت های ما در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی ، نظامی و ... با استعانت از شهدا و خون پاک این عزیزان است.

سید محمدرضا هاشمی ۲۲ اسفند در بازدید از اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان که به مناسبت گرامیداشت روز شهید انجام شد، با قدردانی از تلاش و خدمات خالصانه پرسنل این مجموعه اظهار کرد: امروز به مناسبت‌ پاسداشت روز شهید و به منظور قدردانی از پرسنل پر تلاش و خدوم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در راستای خدمات رسانی دلسوزانه به خانواده شهدا و ایثارگران و برای عرض خدا قوت، خدمت این عزیزان رسیده ام.
استاندار سمنان، امنیت، آرامش و آسایش امروز کشور را مدیون شهدا دانست و عنوان کرد: بی تردید تمامی پیشرفت های ما در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، نظامی و ... با استعانت از شهدا و خون پاک این عزیزان است.
هاشمی اظهار کرد: جنگ هشت ساله بر ما تحمیل شد و خسارات مادی فراوانی به کشور وارد شد، اما به موازات آن تاثیرات و برکات معنوی بسیار زیادی را بر جا گذاشت.
استاندار سمنان با تاکید بر اینکه فعالیت های جهادی و ایثارگرانه ی شکل گرفته در امروز مرهون و برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: استان سمنان در دوران دفاع مقدس کمتر ار ۴۵۰ هزار نفر جمعیت داشت، اما بالغ بر ۳۰۰۰ شهید را تقدیم‌ نظام و انقلاب کرده است.
وی اضافه کرد: فرزندان این استان در دوران های مختلف سیاسی و اجتماعی کشور ، حضور چشمگیر و درخشان داشته و دارند.
هاشمی همچنین گفت: امروز در شاخص ایثارگری، استان سمنان‌ ستارگان درخشانی همچون شهید شاطری و شهدای مدافع حرم را به دنیا معرفی نموده که موجب مباهات و افتخار ما در این استان است.
استاندار سمنان با اشاره به اینکه از دیدگاه ما هر روز ، روز شهید است و همه ما وظیفه داریم‌ تا در راستای تکریم خانواده معظم‌شهدا و ایثارگران تلاش نماییم، اظهار کرد: بی تردید امروز انجام‌ کار جهادی و خالصانه بهترین راه حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
استاندار سمنان گفت: بحمدلله به مدد تلاش دلسوزان دولت مردمی حضرت آیت الله دکتر رئیسی بحث اشتغال و مسکن ایثارگران با جدیت پیگیری می شود و در دولت سیزدهم اعتبارات مناسبی در راستای درمان جانبازان و ایثارگران تخصیص داده شده است.
هاشمی با اشاره به اینکه در انتصابات استانی تلاش شد مسئولیت ها با اولویت فرزندان شهدا واگذار شود، اضافه کرد: بر اساس نتایج و عملکردهای حاصله، موفقیت ها، رتبه ها و عناوین درخور توجهی در سمت های در اختیار فرزندان معظم شهدا و ایثارگران استان حاصل گردیده است.
رئیس ستاد اجرایی کنگره شهدای استان سمنان با اشاره به اینکه در بهار ۱۴۰۳ دومین کنگره بزرگداشت ۳۰۰۰ شهید استان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در این راستا ۲۷ کمیته تشکیل و برنامه های عملیاتی و پیشنهادات ارایه شده است.
استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تعمیر یا بازسازی برخی از گلزار شهدای استان گفت: ساماندهی گلزار شهدا به عنوان‌ مراکز فرهنگی و قطب دینی در هر شهر و روستا به انجام رسیده است.
هاشمی با تاکید بر اینکه نگاه شهدا به‌ ما، مسیر زندگی مان را تغییر خواهد داد، اضافه کرد: سرکشی از خانواده معظم شهدا در استان سمنان نهادینه شده است و خوشبخانه این استان در شاخص ایثار و شهادت و همچنین در برگزاری جلسات شورای ترویج ایثار و شهادت‌ عنوان دار کشور است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401122215942
  • خبرنگار :