مدیرعامل بنیاد تعاون کشور:

۹۰ هزار زندانی در کشور گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای دریافت کردند

مدیرعامل بنیاد تعاون کشور گفت: با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان زندان‌ها تا کنون نزدیک به ۹۰ هزار نفر از زندانیان مهارت آموختند.

رحیم مطهر نژاد بعداز ظهر دوشنبه ۲۲ اسفند در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه حرفه‌آموزی و اشتغالزایی در دوران محکومیت از ماموریت‌های مهم این بنیاد است افزود: با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان زندان‌ها تا کنون نزدیک به ۹۰ هزار نفر از زندانیان مهارت آموختند و موفق شدند گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت کنند.

وی با بیان اینکه طبق اساس نامه دو ماموریت حرفه‌آموزی به زندانیان با هدف توانمندسازی و دادن شغل به زندانیان در دوران محکومیت  از وظایف بنیاد تعاون زندانیان است، افزود: تا کنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر اشتغال مولد و ۱۵ هزار نفر اشتغال نشسته کسب کردند.

مدیرعامل بنیاد تعاون کشور اضافه کرد: بنیاد تعاون زندانیان کشور در هزار واحد تولیدی در داخل و بیرون از زندان‌ها مشغول تولید پنج هزار نوع کالا در زمینه‌های مختلف صنایع چوبی، صنایع فلزی، انواع صنایع دستی، پوشاک و سایر کالاها در حوزه خدمات و کشاورزی است.

به گزارش ایسنا، اشتغال و نداشتن درآمد یکی از دلایل گرایش مجرم به بزه است، نداشتن مهارت نیز زمینه‌های بیکاری وباز هم بزه را فراهم می‌کند. به همین دلیل است که مسأله حرفه‌آموزی در سال‌های اخیر به جد مورد توجه متولیان قرار گرفته و تمام تلاش خود را می‌کنند تا هر روز بر تعداد کسانی که جذب کارگاه‌ها می‌شوند و کاری را فرا می‌گیرند بیشتر شود. به عبارتی با سرمایه‌گذاری در این حوزه آمار بازگشت زندانی به چرخه جرم به شدت کاهش می‌یابد.

اشتغال‌زایی مددجویان در زندان ‎می تواند علاوه بر ایجاد امنیت روانی برای فرد و جامعه، در کاهش آمار بازگشت مجدد به زندان نیز تأثیر داشته باشد و البته احساس مفید بودن نیز از منظر روانی بار مثبتی را در جلوگیری از ارتکاب جرم به بار آورد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401122215894
  • خبرنگار : 50604