تلف شدن یک توله پلنگ در مناطق آزاد شهرستان گچساران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف لاشه یک توله پلنگ ماده در ارتفاعات "گناوه لری" شهرستان گچساران خبر داد.

"اسلام جاودان خرد" در این خصوص گفت: عصر دیروز یکشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ گزارشی مردمی مبنی بر تلف شدن یک توله پلنگ ماده در محدوده "اشکفت سلمان" واقع در کوه های مناطق آزاد "گناوه لری" در ضلع جنوبی منطقه حفاظت شده خامین گچساران به اطلاع یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع داده شد.

وی افزود: با توجه به اینکه محل گزارش خارج از مناطق حفاظت شده تحت مدیریت شهرستان گچساران بود، اکیپی از محیط زیست شهرستان به منطقه مورد نظر اعزام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مامورین پس از حضور در محل، لاشه یک توله پلنگ یک ساله با جنسیت ماده را کشف کردند.

جاودان خرد تصریح کرد: معاینه بالینی لاشه نشان می داد، هیچ گونه آثاری از شلیک گلوله و زخم در در بدن توله پلنگ تلف شده مشاهده نشد، بنابراین مرگ آن مشکوک به نظر می رسید. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مرگ توله پلنگ مشکوک به نظر می رسید با هماهنگی هایی که با دامپزشک صورت گرفت، لاشه جهت کالبد شکافی و مشخص شدن علت مرگ به دامپزشکی منتقل شده است.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به سالم بودن لاشه زمان زیادی از مرگ این توله پلنگ نمی‌گذرد زیرا لاشه سالم از لحاظ ظاهری سالم بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، وی بیان کرد: پس از اعلام نظر دامپزشک علت تامه مرگ اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401122215723
  • خبرنگار :