«حمل و نقل» مهمترین مشکل دفاتر مسافرتی و گردشگری در خراسان شمالی

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل دفاتر مسافرتی و گردشگری در این استان، حمل و نقل است.

حسن سدیدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: خراسان شمالی راه آهن ندارد و از سوی دیگر پروازهایی که در فرودگاه بجنورد وجود دارد فقط در مسیر تهران به بجنورد است که آن نیز در بسیاری از مواقع لغو می شود.

وی تاکید کرد: نبود پرواز در سایر خطوط همچون بجنورد به استان هرمزگان یکی از مشکلات اصلی این شرکت ها در این استان است.

سدیدی افزود: از سوی دیگر دفاتر مسافرتی و گردشگری این استان فاقد اتوبوس و مینی بوس های VIP در مالکیت خودشان هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد از هزینه های این دفاتر در استان مربوط به حمل و نقل است، ادامه داد: در صورتیکه این دفاتر تسلط کافی بر موضوع حمل و نقل در استان نداشته باشند، نمی توانند بهترین خدمات را نیز به گردشگران ورودی ارائه دهند.

این مسئول بیان کرد: دفاتر خدماتی و گردشگری خراسان شمالی به دنبال آن هستند تا اتوبوس و مینی بوس هایی در مالکیت خود را با تسهیلات فراهم کنند که در این راستا به همکاری استانداری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری نیز نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کمبود ناوگان هواپیمایی در کشور در تمامی مسیرها به واسطه تحریم های اعمال شده نیز از دیگر مشکلات تمامی دفاتر مسافرتی و گردشگری است.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان شمالی همچنین از برگزاری ۹۰ تور گردشگری توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در عید نوروز امسال خبر داد.

حسن سدیدی با اشاره به اینکه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان طی عید نوروز امسال دو اقدام را انجام خواهند داد، اظهار کرد: یکی از این اقدامات برگزاری تورهای ورودی به خراسان شمالی است.

وی گفت: در این راستا ۳۰ تور برگزار می شود که گردشگران و مسافران را به داخل استان می آورند و این افراد در مناطق مختلف گردشگری حضور می یابند تا با این مکان ها و همچنین فرهنگ، آداب و رسوم، صنایع دستی و اقوام خراسان شمالی آشنا شوند.

سدیدی افزود: بیشتر گردشگرانی که توسط این تورها در استان حضور خواهند داشت از مشهد و تهران خواهند بود.

وی ادامه داد: برگزاری تورهای ایرانگردی نیز از دیگر اقداماتی است که توسط این دفاتر در عید نوروز امسال انجام می شود و در همین راستا ۶۰ تور گردشگری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401122215656
  • خبرنگار : 50046