رئیس مرکز درمانی ولایت رشت:

آسیب های ناحیه دست و صورت در چهارشنبه سوری شایع است

رئیس مرکز درمانی ولایت رشت با بیان اینکه در آسیب های چهارشنبه آخر سال، آسیب های ناحیه دست و صورت از آسیب های شایع است، گفت: انفجار مواد محترقه نیز پیامدهای خوبی به دنبال ندارد و موجب آسیب به چشم ها می شود.

دکتر علی علاسوند امروز در جمع خبرنگاران، در آستانه فرارسیدن چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: در مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت با ۲۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و هفت پزشک عمومی در بخش هایی اعم از رشته های سوختگی، جراحی پلاستیک، جراحی فک و صورت و بخش درد خدمات ارائه می شود.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ نفر پرسنل در مرکز آموزشی درمانی سوانح و سوختگی ولایت رشت مشغول ارائه خدمات هستند، گفت: از این تعداد ۱۵۴ نفر پرسنل درمانی و مابقی پرسنل اداری هستند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت خاطرنشان کرد: این مرکز تنها سانتر سوختگی در استان بوده و تمام مدت سال آماده باش است و از همه جای استان و حتی استان های اردبیل و قزوین نیز بیمار ترومای سوختگی به این مرکز مراجعه می کند.

علاسوند درخصوص آمادگی این مرکز در چهارشنبه آخر سال، تصریح کرد: مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت در چهارشنبه آخر سال در آماده باش کامل است و تمام پرسنل درمانی و اورژانس در صورت وقوع حوادث آماده ارائه خدمت به بیماران هستند.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته حدود ۹۰۰ بیمار بستری در این مرکز حضور داشته اند، اضافه کرد: معاینات سرپایی نیز در درمانگاه مرکز ولایت رشت انجام گرفته است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت در تشریح آمار مراجعین چهارشنبه آخر سال طی سال گذشته به مرکز آموزشی درمانی ولایت تاکید کرد: ۲۹ بیمار طی چهارشنبه سوری سال گذشته به این مرکز مراجعه کرده اند که همه مراجعین به صورت سرپایی درمان شدند و تنها یک مورد منجر به بستری شد.

وی ادامه داد: در آسیب های چهارشنبه آخر سال، آسیب های ناحیه دست و صورت از آسیب های شایع است و انفجار مواد محترقه نیز پیامدهای خوبی به دنبال ندارد و موجب آسیب به چشم ها می شود.

علاسوند با اشاره به وقوع حوادث چهارشنبه آخر سال در رده های سنی مختلف عنوان کرد: وقوع حوادث در رده های سنی مختلف بوده، اما در کودکان و نوجوانان ۱۳ تا ۱۴ سال به دلیل هیجانات سنی بیشتر است.

وی با تاکید بر مقدم بودن پیشگیری بر درمان بیان کرد: اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار در چهارشنبه آخر سال از طریق اطلاع رسانی توسط صدا و سیما و همچنین حضور در مدارس صورت گرفته است.

رئیس مرکز درمانی ولایت رشت ضمن تشکر از رسانه ها جهت اطلاع رسانی و نقش مهمی که در راستای پیشگیری از وقوع حوادث ایفا می کنند، گفت: رسانه ها در راستای اطلاع رسانی خانواده ها و ترویج اقدامات آموزشی می توانند یاریگر دانشگاه علوم پزشکی گیلان باشند تا در استان شاهد وقوع حوادث ناگوار که ایجاد مشکلات جسمی و روانی برای بیمار و خانواده اش می کند، نباشیم.

وی اضافه کرد: خانواده ها در روزهای آخر سال به منظور حفظ سلامتی فرزندان خود در برابر انفجار مواد محترقه و خطرات ناشی از سوختگی مراقب آنها باشند.

علاسوند یادآور شد: در صورت ایجاد سوختگی های سطحی، از مالیدن خمیر دندان و سایر اقلام جهت پیشگیری از عفونت های ثانویه در محل سوختگی خودداری شود، بیماران دارای سوختگی از پماد سوختگی استفاده کنند و خود را به مراکز درمانی برسانند؛ همچنین در زمان وقوع سوختگی های شدید نیز با حفظ آرامش سریعا به اورژانس مراکز درمانی مراجعه شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401122115313
  • خبرنگار :