مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خبر داد:

ثبت و ضبط ۲ هزار تاریخ شفاهی ایثارگران و خانواده شهدای لرستان

مدیرکل و مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: ثبت و ضبط تاریخ شفاهی خانواده شهدا و ایثارگر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری بوده و تاکنون ۲ هزار تاریخ شفاهی ایثارگران و خانواده شهدا ثبت شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکترهبت الله هاشمی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با گرامیداشت روز شهید برگزار شد، اظهار کرد: ویژه برنامه‌های روز شهید برگزار می‌شود.

وی به ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا اشاره کرد و افزود: از تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ تاریخ شفاهی حدود ۲ هزار اثر انجام شده است و مابقی نیز تا زمان برگزاری کنگره شهدای لرستان نهایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خاطرنشان کرد: تاریخ شفاهی ایثارگران و خانواده شهدای لرستان توسط ۲۲ تیم تهیه و ثبت شده است.

هاشمی به فعالیت بنیاد شهید در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید در بحث درمان، پیشگیری، پایش سلامت و دعوت از متخصصین برای جامعه امور ایثارگران و خانواده شهدا فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های اسلامی متولی شهدای گمنام است، ادامه داد: نسبت به تمامی شهدا مسئول هستیم و اقدامات لازم برای ساماندهی قبور شهدا را انجام می‌دهیم.

مدیرکل و مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه بودجه ساماندهی قبور شهدا در نیمه دوم سال تخصیص می‌یابد، اظهار کرد: کمتر از یک سال آینده تمامی قبور شهدای لرستان ساماندهی می‌شود.

هاشمی بر ضرورت خدمت به خانواده شهدا و ایثارگر تأکید کرد و افزود: خدمت به خانواده شهدا و ایثارگر مسئولیت و وظیفه همه ماست و باید مورد توجه ویژه مسئولین قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه امید خانواده شهدا نباید به ناامید شود، تصریح کرد: خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران ستون انقلاب هستند و نگاه و توجه به ایثارگران باید بیشتر از گذشته باشد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۹:۳۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401122115242
  • خبرنگار : 50175