ابراهیم دانشیفر اظهار کرد: همه ساله در ابتدای سال نو و در مناسبتهایی همچون دهه کرامت، دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر با پیک حضور زائران در حرم مطهر رضوی مواجه هستیم و از همین رو همواره مشکل دسترسی زائران و مجاوران به شبکههای مخابراتی و پهنای باند اینترنت وجود دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به این موضوع تولیت آستان قدس رضوی در ابتدای سال ۱۴۰۱ برای رفع این مشکل زائران دستور چارهاندیشی داد، در همین راستا جلساتی با محوریت اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی با همکاری سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی و مرکز اطلاعات و فناوری آستان قدس رضوی برگزار شد.
دانشیفر افزود: به دنبال برگزاری این جلسات مقرر شد کمیت و کیفیت پوششدهی آنتن و افزایش ظرفیت پهنای باند در صحنها، رواقها و اماکن سرپوشیده هچون مرکز نمایشگاههای آستان قدس رضوی ارتقا داده شود.
راهاندازی ۶ سایت مخابراتی جدید
مدیر مرکز اطلاعات و فناوری آستان قدس رضوی گفت: پیرو این هماهنگیها و اقدامات برای نخستین بار ۶ سایت مخابراتی در برخی نقاط حرم مطهر از جمله نقارهخانه و مسجد گوهرشاد فعال شد که با رونمایی این سایتها شاهد افزایش ظرفیت سرویسدهی به زائران خواهیم بود.
نصب سایتهای جدید همراه اول و ایرانسل
دانشیفر خاطرنشان کرد: شرکت همراه اول در رواقهای زیر سطحی دارالحجه، دارالشفا و مرکز نمایشگاهها و همایشهای آستان قدس رضوی و شرکت ایرانسل نیز در رواق دارالرحمه نصب سایتهای داخلی خود را آغاز کردهاند که با تکمیل این طرحها نیز پوششدهی تلفنهای همراه در این رواق ها ارتقا خواهد یافت.
بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، وی ادامه داد: همچنین مقرر شده است در سال آتی سه سایت سیار با هدف پوششدهی ایام پیک سال در اطراف موزه مردمشناسی حرم مطهر، بست نواب و باغ رضوان و همچنین یک ایستگاه دائم در ورودی پارکینگ شماره چهار و یک ایستگاه سیار در رواق شیخ بهایی ایجاد شود که با توجه به اقدامات صورت گرفته، امیدواریم در سال ۱۴۰۲ هم در ایام نوروز و هم در سایر ایام زیارتی شاهد ارتقاء کیفیت خدمات مخابراتی باشیم.
انتهای پیام