برگزاری دوره مجازی افزایش رؤیت‌پذیری پژوهشگران و مؤسسه‌های آموزش عالی

معاونت پژوهشی وزارت علوم با همکاری ایرانداک دوره مجازی افزایش رؤیت‌پذیری پژوهشگران، اعضای هیئت‌علمی و نمایندگان مؤسسه‌های آموزش عالی را برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، ارتقای رؤیت‌پذیری مؤسسه‌های آموزش عالی در دستور کار معاونت پژوهشی وزارت عتف قرار گرفته است. بسترسازی برای حضور موفق مؤسسه‌ها در جامعه و صنعت مستلزم رؤیت‌پذیری آن‌ها از سوی کارفرمایان، نهادها و سیاست‌گذاران است. از سوی دیگر، رؤیت‌پذیری به عنوان سرآغاز بازیگری فعال مؤسسه‌ها در عرصه‌های ملی و جهانی در نظر گرفته می‌شود. در این میان رؤیت‌پذیری اعضای هیئت علمی و پژوهشگران به عنوان ارکان اصلی مؤسسه‌های آموزش عالی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

پیرو برگزاری کارگاه آموزشی رؤیت‌پذیری در پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری کشور از سوی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) و استقبال مؤسسه‌ها از این موضوع، این معاونت در نظر دارد برنامه‌هایی برای توانمندسازی مؤسسه‌ها و اعضای هیئت علمی طراحی و اجرا کند.

بنابر اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران؛ معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری ایرانداک در نخستین گام، دوره مجازی آموزش پژوهشگران، اعضای هیئت علمی و نمایندگان مؤسسه‌های آموزش عالی را ۱۸ بهمن‌ماه و ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار کرد. سرفصل‌های دوره آموزش پژوهشگران، اعضای هیئت علمی و نمایندگان مؤسسه‌های آموزش عالی عبارت بودند از: تعاریف و مفاهیم رؤیت‌پذیری علمی؛ ضرورت و مزایای رؤیت‌پذیری علمی؛ راهبردهای کلیدی رؤیت‌پذیری برای پژوهشگران؛ اصول تداوم رؤیت‌پذیری علمی؛ شایستگی‌های مورد نیاز اعضای هیئت علمی برای ارتقای رؤیت‌پذیری و مثال‌ها و مطالعه‌های موردی. در این دو وبینار ۴۰۰ دانش‌پذیر شرکت کردند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1401122114655
  • خبرنگار : 30165