بخشدار سرولایت:

اعتبارهای تخصیص یافته به حوزه راه‌های مواصلاتی و روستایی سرولایت ناکافی است

بخشدار سرولایت اعتبارهای تخصیص یافته به حوزه راه‌های مواصلاتی و روستایی این بخش را ناکافی دانست.

باقر صدیقی در گفت و گو با ایسنا با تأکید بر اینکه منطقه کم برخوردار سرولایت نیازمند تخصیص اعتبار و توجه ویژه مسئولان حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبار به حوزه راه‌های مواصلاتی و روستایی ناکافی و نیازمند توجه بیشتر مسئولان ذی‌ربط است.

وی با اشاره به واقع شدن سرولایت در مسیر مواصلاتی آسیای میانه و برخورداری از شرایط خاص کوهستانی اظهار کرد: توجه مسئولان حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به این منطقه کم برخوردار ضروری و حائز اهمیت است.

نماینده عالی دولت در سرولایت افزود: با توجه به بعد مسافت و فاصله طولانی اکثر روستاها به راه‌های دسترسی و مواصلاتی و نیز داشتن شرایط سخت و صعب‌العبور کوهستانی، تاکنون توجه به حوزه راه‌ها که مطالبه تمامی اهالی منطقه هست توجه خاصی نشده است.

وی مجموع هزینه‌های صورت گرفته از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را در سرولایت به میزان ۶۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: اجرای ۴ کیلومتر ماسه آسفالت، احداث و آسفالت بخشی از راه روستایی فهنه و زیگ، اصلاح شیب جاده‌ای، لکه‌گیری، برف‌روبی و... از جمله اقدامات این اداره از ابتدای سال جاری در سرولایت بوده است.

بخشدار سرولایت خاطرنشان کرد: در بخش سرولایت ۵۳ کیلومتر راه جاده‌ای داریم که روزانه بیش از ۳۰۰۰ خودرو رفت و برگشت تردد دارند، با توجه به اینکه حدود ۳۰ درصد این آمار مربوط به وسایل سنگین و ترانزیتی است، تصادفات متعدد منجر به مصدومیت و فوت بسیاری در این محور داریم.

باند دوم جاده مواصلاتی سلطان‌آباد – چکنه رها شده است

صدیقی با ضروری دانستن احداث باند دوم جاده مواصلاتی سلطان‌آباد - چکنه ادامه داد: نقاط حادثه‌خیز متعددی نیز در طول مسیر باعث تصادفات منجر به فوت وجود دارد که در سنوات گذشته با ۱۰ درصد اجرای مراحل زیرسازی رها شده و بلاتکلیف مانده است.

وی گفت: آسفالت ۲۴ کیلومتر راه روستایی و نیاز به احداث حدود ۲۶ کیلومتر راه اصلی از جمله مطالبات مردمی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که باید به صورت ویژه از سوی مسئولان ذی‌ربط مورد توجه قرار گیرد.

بخشدار سرولایت با اشاره به جلسه‌ای که ماه گذشته با مدیرکل راهداری استان و با حضور معاون استاندار و فرماندار و نماینده مردم در مجلس برگزار شد، بیان کرد: تأمین اعتبار بخشی از آسفالت ۴ روستای زیگ، فهنه، دزق و خایسک انجام شده و در شرایط جوی مناسب اجرا خواهد شد.

صدیقی ارتقاء درجه راه، ارتقاء راهدارخانه به نمایندگی، احداث ساختمان جدید راهدارخانه و انتقال سایت اداری فعلی به مکانی خارج از بافت مسکونی روستای عبدالله گیو، احداث آبروها و ابنیه‌ها در طول مسیر جاده‌های اصلی و روستایی، روکش آسفالت مسیرهای دسترسی، شانه‌سازی و علامت‌گذاری نقاط حادثه‌خیز، تحویل ۱۷ کیلومتر راه آسفالت شده بام- چکنه که در حال فرسوده شدن و تخریب است و... را از مطالبات به حق و بر زمین مانده مردم کم برخوردار سرولایت اعلام کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۳:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401122014466
  • خبرنگار : 30147