دادستان مرکز مازندران:

محیط زیست جای سیاسی کاری نیست

دادستان مرکز مازندران با تاکید براینکه محیط‌زیست جای سیاسی‌کاری نیست، گفت: باید بپذیریم برخی از سیاست‌هایی که در کشور به وجود می‌آید، متناسب با سند آمایش مازندران نیست.

محمد کریمی امروز در گردهمایی رؤسای ادارات حفاظت محیط‌زیست که با محوریت تبیین موضوعات و چالش‌های حقوقی محیط‌زیست مازندران در بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: مازندران سرشار از منابع طبیعی، جاذبه‌های گردشگری و زیست‌محیطی است باید تمام اقداماتی که در راستای اشتغال، تولید و صنعت صورت می‌گیرد دارای پیوست زیست محیطی و الزامات این حوزه رعایت شود.

کریمی با استناد از توصیه‌های رهبری در خصوص اولویت دادن به مسائل زیست محیطی، افزود: حسب فرمایشات مقام معظم رهبری، محیط‌زیست یک مساله درجه دو نیست بلکه مساله درجه یک است.

دادستان مرکز مازندران با تاکید براینکه در صیانت از محیط زیست مسئولان و محیط بانان باید تلاش مضاعف داشته باشند، تصریح کرد: کارکنان محیط‌زیست به‌عنوان ضابط خاص قضایی، از خانواده دستگاه قضایی محسوب می‌شوند.

نبود مشکل قانونی در صیانت از محیط زیست

این مسئول با اعلام اینکه در صیانت از محیط زیست مشکل قانونی وجود ندارد، گفت: مشکل ما در حوزه محیط‌زیست، منابع‌طبیعی و جهادکشاورزی شعارزدگی و استقامت نداشتن مدیران ما است.

کریمی با طرح سوالی مبنی بر اینکه مازندران دارای ۵۰۷ هزار هکتار مناطق حفاظت‌شده است، آیا می‌تواند مثل استان صنعتی فعالیت کند؟ افزود: حمایت از محیط‌زیست و منابع طبیعی و جهادکشاورزی را تا کجا باید پیش ببریم؟ حد پیش بردن اگر تا نگه داشتن صندلی مدیریت باشد که فایده‌ای ندارد.

وی با انتقاد از توجه ضعیف برخی دستگاه‌های اجرایی به محیط‌زیست، خاطرنشان کرد: فعالیت مرتبط دستگاه‌های مسئول در ادارات صمت، شهرداری‌ها و غیره باید پیوست محیط‌زیستی داشته باشند و این موضوع در شورای حفظ حقوق بیت‌المال بررسی می‌شود.

دادستان مرکز مازندران همچنین به مدیران محیط‌زیست مازندران توصیه کرد: در حوزه محیط‌زیست نباید از کسی ترس و واهمه داشته باشید، در حفظ محیط‌زیست بدون اغماض وارد شوید؛ ما نیز حمایت می‌کنیم.

این مسئول قضایی در مازندران با بیان اینکه ما مخالف اشتغال و تولید نیستیم، اما عده‌ای از این شعار، اراده باطل دارند، اظهار کرد: انتظار داریم در مناطق حفاظت شده اگر اقدامی صورت می‌گیرد، نماینده حقوقی با قدرت به این مسأله بپردازد.

کریمی با اشاره به اینکه در صورت احکام ضعیف و نبود اهرم بازدارندگی، محیط‌زیست مازندران آمار پرونده‌ها را جمع‌آوری کرده و به رئیس‌کل دادگستری مازندران برای بررسی ارجاع دهد، گفت: با ترک فعل مدیران نیز برخورد می‌کنیم غفلت و سوء نیت حتی یک مورد باشد نیز زیاد است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401122014342
  • خبرنگار :