فرماندار عنوان کرد

زیرساخت‌های حیاتی شهرستان مارگون مطلوب نیست

فرماندار شهرستان مارگون گفت: با وجود همه تلاش ها، زیرساخت‌های حیاتی این شهرستان مطلوب نیست.

"مختار اندرخور" ظهر روز شنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران، افزود: ۶٠٠ کیلومتر راه روستایی در شهرستان داریم که راه ۵٠ درصد این روستاها همچنان خاکی است.

وی با اشاره به اهداف توسعه، راه‌های روستایی، گازرسانی، آب شرب روستاها، ارتباط شبکه ای و برق را پنج مؤلفه مورد نیاز برای توسعه دانست و اظهارکرد: ۸٠ کیلومتر راه در دست اقدام داریم که به دلیل عدم تخصیص اعتبار شاهد رکود بودیم که طی ماه‌های اخیر این پروژه‌ها جان دوباره گرفته است.

فرماندار شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: ساخت بیش از ۲۰ کیلومتر راه آسفالته در مناطق مختلف محقق شد.

اندرخور با اشاره به پروژه‌های برق شهرستان، عنوان کرد: ۱۱ پروژه توسعه، اصلاح، روشنایی و برق رسانی در دست اقدام داریم.

وی با بیان اینکه در بخش مدارس نیز توسعه ظرفیت‌های آموزشی رقم خورد، تصریح کرد: کلنگ زنی دو مدرسه سه کلاسه در شهرستان انجام گرفت.

فرماندار شهرستان مارگون از افتتاح اقامتگاه پزشک در «موشمی سفلی» خبر داد و عنوان کرد: افتتاح آزمایشگاه و رادیولوژی شهر مارگون طی دهه فجر انجام گرفت.

اندرخور با اشاره به پروژه‌های راه و شهرسازی، از کلنگ زنی ۳٠ واحد مسکن ملی در ۸ هزار متر مربع زمین خبر داد و ادامه داد: نوسازی و افتتاح شبکه هواشناسی به تجهیزات به روز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز انجام شد.

وی با اشاره به رشد جمعیت شهرستان مارگون تاکید کرد: در این شهرستان نزدیک به ۲۴ هزار نفر بر اساس آمار مراکز بهداشت، جمعیت داریم.

فرماندار شهرستان مارگون با اشاره به افتتاح ۲٠ پروژه طی دهه فجر در شهرستان مارگون، گفت: ۲۰ پروژه نیز در سطح شهرستان کلنگ زنی شد.

اندرخور با تاکید بر اجرای سیستم‌های آبیاری قطره‌ای، کلنگ زنی سردخانه هزار تنی را از اقدامات بخش کشاورزی شهرستان دانست و افزود: در بحث توسعه شبکه فیبر نوری نیز اقدام شد.

وی از پوشش گازرسانی بیش از ۵٠ روستای شهرستان با ۱۷۴ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و اظهار کرد: ۱۷٠ کیلومتر مسیر در قالب این گازرسانی دیده شد.

فرماندار شهرستان مارگون با اشاره به تکمیل گازرسانی ۱۵ روستای مارگون، تصریح کرد: مطالعات گازرسانی بیش از ۵٠ روستا در دست اقدام است.

اندرخور از توسعه خدمات رسانی به عشایر استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد ۱٠۶ پنل خورشیدی بین عشایر نیز توزیع شد. همچنین طی سال جاری ۳٠٠ تن نهاده دامی بین کشاورزان توزیع و مرمت ۱۱٠٠ متر کانال آبیاری کشاورزی نیز انجام شد.

به گزارش ایسنا، وی از کلنگ زنی سد سقاوه در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و بیان کرد: برآورد اولیه طرح بیش از ۱۲٠٠ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401122014287
  • خبرنگار :