یک مسئول:

ساخت ۲۰۷ واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد در قزوین

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: یکی از موضوعات مهم، توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش، اشتغال‌آفرینی و تأمین مسکن است که خوشبختانه تا کنون ۲۰۷ واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد ساخته شده است و این مسکن‌ها به زودی تحویل آنان داده خواهد شد.

همت امانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال جاری پرداخت زکات در قزوین نسبت به سال گذشته ۱۰۴ درصد افزایش یافته است و این آمار نشان دهنده رشد پرداخت زکات در استان قزوین است.

وی افزود: در کمیته امداد قزوین حدود ۷۶۲۶ نفر ایتام و محسنین تحت حمایت ۳۰ هزار حامی قرار دارند و تا به امروز از طرف این حامیان بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان مساعدت صورت گرفته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی مراکز نیکوکاری، مردمی کردن خدمات است؛ تا کنون ۱۷۸ مرکز نیکوکاری برای بهره‌مندی از ظرفیت مردم در قزوین راه‌اندازی شده است و ۵۰ درصد درآمدها حاصل از این مراکز نیکوکاری است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش صدقات ماهانه حدود یک میلیارد تومان درآمد کسب می‌شود که از این طریق توانستیم به حدود ۹۰ درصد از برنامه‌ریزی‌ها در جهت کمک به نیازمندان تحت پوشش دست پیدا کنیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال بیش از ۱۰۰ درصد از برنامه‌ریزی‌ها تحقق یابد.

این مسئول گفت: در سال جاری درحوزه درآمدها کیفی سازی کردیم و نیازهای واقعی خانواده‌ها شناسایی شد تا بتوانیم به افراد نیازمند کمک‌ کنیم.

وی افزود: از دیگر موضوعات مهم توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش، اشتغال‌آفرینی و تأمین  مسکن است که خوشبختانه تا کنون ۲۰۷ واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد ساخته شده است و این مسکن‌ها به زودی تحویل آنان داده خواهد شد.

امانی عنوان کرد: قزوین در مقایسه با استان‌های همجوار ۱۳۳ درصد نسبت تحقق برنامه و ۳۳ درصد رشد کلی داشته‌ است و در تمامی ادارات کمیته‌ امداد شهرستان‌های قزوین به چشم‌انداز برنامه‌ریزی شده دست یافته‌ایم.

وی گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما شفاف‌سازی عملکرد است، اگر به معنای واقعی بتوانیم عملکردها را به صورت شفاف گزارش دهیم به طور قطع روز به روز اعتماد مردم بیشتر جلب خواهد شد.

کمک به نیازمندان در ۳۰ ثانیه

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف ما بهره‌مندی از ظرفیت الکترونیکی است که در این راستا سایت‌هایی طراحی شده که افراد می‌توانند در عرض ۳۰ ثانیه مساعدت خود را پرداخت کنند؛ شهروندان می‌توانند با کد اختصاصی استان قزوین #۰۲۸*۸۸۷۷* به هر کدام از شهرستان مدنظر کمک کنند یا با مراجعه به سامانه www.۳۳۸۰۸.ir کمک‌های خود را پرداخت کنند. کمیته امداد در نظر دارد بیش از ۵۰ درصد مساعدت‌های مردمی را الکترونیکی دریافت کند که خوشبختانه تا به امروز هم ۴۰ درصد این امر تحقق یافته است.

درآمد ۵ میلیون تومانی از پنل خورشیدی

امانی بیان کرد: تا کنون ۱۱۵ پنل خورشیدی در سطح استان قزوین نصب شده است و افراد تحت پوشش از این محل حدود پنج میلیون تومان درآمد کسب می‌کنند شرکت برق نیز تعهد خود را اعلام کرده که برق تولید شده را تا ۲۰ سال آینده خریداری می‌کند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: برای خرید این پنل خورشیدی به هر شخص تحت پوشش حدود ۶۰ میلیون تومان وام بلاعوض کمک می‌شود و برای مابقی هزینه فرد می‌تواند وام اشتغالزایی از کمیته امداد دریافت کند؛ به طور کلی قیمت هر پنل خورشیدی حدود ۱۱۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۳:۵۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401121812823
  • خبرنگار : 50553