پسکوف: گزارش‌ رسانه‌های غربی درباره انفجار نورد استریم، تلاش‌ «هماهنگ» برای منحرف کردن توجه است

سخنگوی کرملین امروز چهارشنبه گفت، گزارش رسانه‌های غربی درباره حملات به خطوط لوله نورد استریم روسیه، انتشار هماهنگ اطلاعات نادرست و تلاشی برای منحرف کردن توجهات از عاملان واقعی حمله است.

به گزارش ایسنا، اظهارات این مقام روس در شرایطی مطرح می‌شود که روزنامه نیویورک‌تایمز پیشتر به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که اطلاعات جدید حاکی از آن است که یک «گروه طرفدار اوکراین» که ربطی به دولت این کشور ندارد، حملات به خطوط لوله نورد استریم را انجام داده است. چند ساعت بعد، روزنامه آلمانی تسایت گزارش داد که بازرسان، کشتی مورد استفاده برای حمله به خطوط لوله را شناسایی کرده‌اند.

به دنبال آن «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: بدیهی است که طراحان این حمله تروریستی می‌خواهند توجهات را منحرف کنند. بدیهی است که این انتشار هماهنگ اطلاعات نادرست در رسانه‌هاست.

او گفت: کرملین متعجب است که چگونه مقامات آمریکایی می‌توانند بدون تحقیق چیزی را فرض کنند؟ کرملین معتقد است که کشورهای سهامدار نورد استریم باید برای اجرای تحقیقات شفاف فوری در مورد حملات به این خط لوله‌ها پافشاری کنند.

پسکوف با اظهارنظر در مورد گزارش‌های نیویورک‌تایمز و تسایت گفت: به ما هنوز اجازه تحقیقات داده نشده است. فقط چند روز پیش یادداشت‌هایی در این باره از دانمارکی‌ها و سوئدی‌ها دریافت کردیم.

او گفت: این صرفا یک اتفاق عجیب نیست. بوی یک جنایت وحشتناک می‌آید. حداقل، کشورهای سهامدار نورد استریم و سازمان ملل باید خواستار یک تحقیق شفاف فوری با مشارکت همه کسانی باشند که می‌توانند روشنگری کنند.

پیشتر سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکا گفته بود غواصان نیروی دریایی ایالات متحده در جریان مانورهای ناتو موسوم به «بالتاپس» در تابستان ۲۰۲۲ مواد منفجره‌ای را برای تخریب خط لوله‌های نورد استریم که نروژ سه ماه بعد فعال کرد، کار گذاشتند. براساس این گزارش، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از بیش از ۹ ماه گفت‌وگوی محرمانه با تیم امنیت ملی خود، تصمیم به خرابکاری در نورد استریم گرفت.

سیمور هرش در مصاحبه با نشریه آلمانی «برلینر تسایتونگ» به نقل از یک منبع ناشناس گفت: در پایان سپتامبر ۲۰۲۲، قرار بود هشت بمب در جزیره بورنهولم در دریای بالتیک منفجر شود و شش بمب منفجر شد. دو بمب منفجر نشدند زیرا زمان زیادی را در زیر آب سپری کردند و علت این بود که بایدن عملیات ویژه تخریب خطوط لوله‌ها را به تعویق انداخت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401121712470
  • خبرنگار : 71402