نماینده ولی فقیه در مازندران:

جهاد تبیین به صورت مستقل در آموزش و پرورش دیده شود

نماینده ولی فقیه در مازندران، گفت: آموزش و پرورش نیازمند ضلع سومی به نام جهاد تبیین و بصیرت است تا دانش آموزان فتنه‌ها را بشناسند، این مهم در مراکز آموزشی باید به صورت مستقل دیده شود.

آیت‌الله محمدی لائینی امروز در همایش مربیان، مشاوران و معاونین مدارس، همزمان با هفته امور تربیتی در شهرستان نکا، اظهار کرد: جهاد تببین باید ضلع سوم آموزش و پرورش باشد و تربیت در این اداره باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران، افزود: ما علاوه بر آموزش و پرورش نیازمند ضلع سومی به نام جهاد تبیین و بصیرت هستیم که دانش آموزان دشمن و فتنه‌ها و فضای مجازی را بشناسند، این بصیرت و جهاد تبیین در مراکز آموزشی باید به صورت مستقل دیده شود.

این مسئول با اشاره به دست اندرکاران و شعاردهندگان "زن، زندگی، آزادی" در مدارس، گفت: این دسته از افراد سعی بر ایجاد استرس و تشویش در بین دانش آموزان را داشتند، مقابله با ترویج حجاب نیز نیاز تبیین و روشنگری دارد.

محمدی لائینی با بیان اینکه برنامه ریزی امروز دشمن برای تربیت سوء است، خاطرنشان کرد: خائنان داخلی ما با آن‌ها همدست شده و با بی‌توجهی به سند تحول بنیادین که باعث افتخار ما است به سند ۲۰۳۰ توجه کرده و می‌گویند از ۲۰۳۰ نمی‌گذریم و به صورت پنهانی در بسیاری از موارد آن را در مدارس پیاده و به دانش آموزان ما و انسانیت خیانت می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: تلاش همه‌ی ما اطاعت از فرمایشات رهبری است نکته نظرات ایشان چراغ راه در مسیر رسیدن به هدف است.

بخشی پور با اشاره به تلاش دشمن در جنگ نرم و تاثیر گذاری آن بر روی دانش آموزان، اظهار کرد: این جنگ را باید جدی گرفته و در تمام زمینه‌ها خصوصا در زمینه‌ی پرورشی که در تربیت دانش آموزان ما نقش بسزایی دارد با حساسیت بالایی به آن بپردازیم.

علی نژاد معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان نکا نیز گفت: در حوزه امور تربیتی با توجه به برنامه‌هایی که در سند تحول بنیادین بر ما تکلیف شده است باید تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی با اشاره به سرلوحه قرار دادن آیات متعدد قرآن کریم، اظهار کرد: مجاهدان فرهنگی اگر در جبهه مستقیم با دشمن می‌جنگیدند امروزه نفاق در برخی از اصناف، گروه‌ها و برنامه‌های فرهنگی ما نفوذ کرده، وظیفه ما اول شناسایی و برخورد با آن است.

این معاون پرورشی تصریح کرد: فرهنگ و تربیت مقوله بسیار گسترده‌ای شده است و ما دست یاری به همه ی کسانی که در عرصه فرهنگ، هنر و اندیشه طرح و ایده‌ای دارند دراز کرده تا بتوانیم در تمام زمینه‌ها به بهترین شکل ممکن از فرصت‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: امور فرهنگی دیگر همانند سالیان گذشته نیست که با نصب بنر و پارچه دعوت از مربیان پرورشی به عمل آید امروز جنگی به نام جنگ ترکیبی آغاز شده است و حوزه امور تربیتی باید آمادگی پرداختن به این موضوع را داشته باشد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401121612312
  • خبرنگار : 50547