در چهارمین اجلاس معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی مطرح شد؛

از«ممنوعیت خرید تعهدات خدمت در حین تحصیل» تا«فراخوان جذب ۳ هزار عضو هیئت علمی»

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: وظیفه اصلی ما، صیانت از کیفیت و کمیت آموزش پزشکی است.

به گزارش ایسنا، دکتر ابوالفضل باقری فرد در چهارمین اجلاس معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی اظهار کرد: در معاونت آموزشی وزارت بهداشت، یک هدف اصلی دنبال می کنیم و آن هم توسعه کمی و کیفی آموزش پزشکی در کنار هم است.

وی با بیان این مطلب که ما در وزارت بهداشت برای برنامه های پیش رو و اهداف تعیین شده، کارنامه مشخص داریم، افزود: برنامه اصلی ما، اجرای برنامه عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی است، البته به منظور افزایش بهره وری به معنای واقعی، استفاده از ظرفیت علمی معاونین آموزشی و ایده های نو ضروری است.

دکتر باقری‌فرد تصریح کرد: به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ماموریت داده شده تا نیازهای و اولویت های سایر دانشگاه ها را برای افزایش ظرفیت پذیرش، بررسی کند و داتشگاه های علوم پزشکی موظف هستند تا مستندات لازم را ارائه دهند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: خوشبختانه افتخار ما این که کیفیت آموزش پزشکی ایران مورد تایید فدراسیون جهانی است، البته باید توجه داشت کیفیت را نباید فدای کمیت کرد و صیانت از کیفیت و کمیت آموزش پزشکی، مهم ترین وظیفه معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

وی با بیان این مطلب که اعضای هیئت علمی، سرمایه های تجدید ناپذیر هستند، اشاره کرد و افزود: برای ماندگاری اعضای هیئت علمی بابد عوامل رانشی را کاهش دهیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،مباحثی همچون تامین اعتبار لازم از طریق دریافت وام جهانی برای نوسازی آزمایشگاه ها و تجهیزات دانشکده های علوم پایه و داروسازی، توسعه و بومی سازی تکنولوژی های جدید آموزشی، واگذاری برگزاری آزمون های جامع و ارتقاء به دانشگاه های کلان مناطق، تربیت دانشجوی جامع نگر و ارائه آموزش در عرصه، اخذ مجوز برای تاسیس دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، فراخوان جذب ۳ هزار عضو هیئت علمی، ممنوعیت خرید تعهدات خدمت در حین تحصیل و جذب افراد بومی در تکمیل ظرفیت پذیرش رشته های دستیاری از دیگر مباحث بود که معاون وزیر بهداشت در این سخنرانی به آنها پرداخت.

میزان اثربخشی؛ مهمترین ملاک ارزیابی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره‌وری

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا حسن زاده نیز طی سخنانی در این اجلاس، با اشاره به تاریخچه اجرای برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی عنوان کرد: یکی از اهداف مهم این برنامه، تقویت تعامل و همکاری مشترک دانشگاه های علوم پزشکی با یکدیگر است.

وی گزارشی از عملکرد کارگروه های کشوری و کلان مناطق در زمینه اجرای برنامه عدالت، تعالی و بهره وری بیان کرد و افزود: امتیازات داده شده بر اساس میزان اثربخشی و کارایی حاصله ارائه می شود و نتایج نشان می دهد دانشگاه های کلان مناطق ۱، ۲، ۵ و ۷ بهترین عملکرد را داشته‌اند.

 وی گفت: اگر بخواهیم اقتصاد دانش محور داشته باشیم باید نظام آموزش عالی بر پایه چهار مرحله مهم که عبارتند از: تولید دانش، انتقال دانش، ترویج دانش و تجاری سازی بنا شود.

انتهای پیام

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1401121511309
  • خبرنگار : 71664