جوان پرچمدار پیشرفت؛

سه‌شنبه‌های مطالبه‌گری در گرگان کلید می‌خورد/ تقویت گفت‌وشنود با مناظره

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان از اجرای طرح سه‌شنبه‌های مطالبه‌گری تا پایان سال جاری در خانه‌های جوان شهرستان گرگان خبر داد.

حامد ملاحسنی در حاشیه برگزاری مرحله نهایی مسابقات ملی مناظره دانشجویان در دانشکده مائده گرگان در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: مناظرات دانشجویی به ایجاد گفت و شنود جوانان کمک می‌کند.

وی بر ضرورت تقویت فرهنگ گفت‌وگو در جامعه تأکید کرد و افزود: باید فرهنگ گفت و شنود را در جوانان تقویت کنیم. ‌امیدوارم از دل این مناظرات راه حل مسائل و مشکلات جوانان بیرون بیاید.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان، اقدام جهاددانشگاهی در برگزاری مناظرات دانشجویی را یک اقدام ابتکاری و مفید دانست و تصریح کرد: برگزاری مناظرات دانشجویی به فرهنگ‌سازی گفت‌وشنود جوانان کمک کرده و موجب رفع بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه شده که بسیار ارزشمند است.

ملاحسنی از اجرای طرح سه‌شنبه‌های مطالبه‌گری جوانان در خانه‌های جوان استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا انتهای سال جاری چهار خانه جوان در گلستان ایجاد می‌شود که در راستای تقویت فرهنگ گفت‌وگو در جامعه، طرح سه‌شنبه‌های مطالبه‌گری جوانان را اجرا خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی پاسخگو به جوانان در سه‌شنبه‌های مطالبه‌گری پای درد و دل و دغدغه‌های این قشر می‌نشینند و به مسائل و سؤالات آن‌ها پاسخ می‌دهند. این طرح در حال حاضر در گرگان آغاز می‌شود و در آینده زندیک به سایر شهرستان‌های استان نیز تسری می‌یابد.

به گزارش ایسنا، مرحله نهایی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی صبح امروز(دوشنبه ۱۵ اسفند) به همت معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد گلستان و با مشارکت دانشگاه فنی و حرفه‌ای مائده گرگان برگزار شد.

دانشجویان مناظره‌کننده در این مرحله از مسابقه در دو گزاره «الگوی زندگی ایرانی و اسلامی مورد قبول نسل جوان است» و «فساد اقتصادی و اداری در ایران ریشه ساختاری دارد» به بحث و گفتگو پرداختند.

مسابقات مناظره دانشجویی در چهار نوبت ۶ دقیقه‌ای، سه دقیقه‌ای، سه دقیقه‌ای و چهار دقیقه‌ای برگزار شده که ۶ دقیقه اول، تشریح مسأله و بیان نظریات، دو نوبت سه دقیقه‌ای میانی مربوط به مباحثه و پاسخگویی به استدلالات حریف و چهار دقیقه پایانی مربوط به جمع‌بندی نهایی تیم‌ها بوده است.

همچنین مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی مناظرات دانشجویی، هفته‌های گذشته با همکاری و همیاری دانشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان برگزار شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401121511285
  • خبرنگار : 50491