وزش باد شدید گلستان را در می‌نوردد/ ممنوعیت فعالیت‌های دریایی

مدیرکل هواشناسی گلستان از فعالیت سامانه ناپایدار جوی از اواخر وقت امروز در سطح استان خبر داد و گفت: به‌دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار جوی، وزش باد با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت محتمل است.

امان‌محمد کمالی در گفتگو با با خبرنگار ایسنا با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گلستان اظهار کرد: براساس داده‌های هواشناسی از دوشنبه شاهد نفوذ امواج سامانه ناپایدار و تقویت جریانات مرطوب شمالی در گلستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این سامانه ناپایدار از امروز در استان گلستان فعال می‌شود، افزود: کاهش محسوس دما، بروز پدیده مه‌آلود در برخی از نقاط و گاهی رگبار پراکنده و رعد و برق از جمله مخاطرات این پدیده ناپایدار جوی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان اضافه کرد: همچنین به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار جوی، وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید محتمل است طوری که در برخی از نقاط استان به بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کمالی از خروج این سامانه ناپایدار جوی از صبح روز چهارشنبه ۱۷ اسفند ماه از استان گلستان خبر داد و متذکر شد: به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار آسیب به ابنیه با استحکام پایین و اختلال در تردد جاده‌ها دور از انتظار نیست.

وی از گلخانه‌داران خواست نسبت به استحکام سازه‌های موقت خود اطمینان حاصل کنند و تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی تمهیدات پیشگیرانه را اتخاذ و مردم نیز هنگام تردد جاده‌ای احتیاط کنند.

مدیرکل هواشناسی گلستان به مواج و مطلاطم شدن دریا از اواخر امروز دوشنبه ۱۵ اسفند در گلستان خبر داد و گفت: امکان نفوذ جریانات شمالی، وزش شدید باد، افزایش ارتفاع موج بین ۰. ۵ تا ۱. ۷ متر و مواج و متلاطم شدن دریا در گلستان محتمل است.

کمالی با بیان اینکه وضعیت دریا از اواخر وقت امروز تا ظهر روز چهارشنبه برای تمامی فعالیت‌های دریایی مناسب نیست لذا کاربران از فعالیت در دریا خودداری کرده و تمهیدات لازم را بیاندیشند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401121511264
  • خبرنگار : 50491