بررسی بودجه ۱۴۰۲

اختصاص منابعی برای سرمایه‌گذاری جهت خرید کیک زرد با منشاء داخلی یا خارجی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی منابعی را جهت سرمایه‌گذاری در طرح ها و ردیف های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهت خرید کیک زرد با منشأ داخلی یا خارجی و یا تملک سهام معادن پرتوزا و شرکت های مرتبط با چرخه سوخت و توسعه صنعت هسته‌ای در بودجه سال آینده پیش بینی کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(دوشنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، بند ب تبصره ۱۵ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند ب تبصره ۱۵؛ شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای ایران مکلف است جهت توسعه و تسریع در اجرای طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، مواد معدنی و محصولات جانبی همراه با مواد پرتوزا پس از جداسازی را مطابق با قوانین و مقررات به فروش رسانده و درآمد حاصل از آن را پس از کسر هزینه‌ها (شامل قیمت تمام‌شده کالا و خدمات فروش‌رفته، اداری- عمومی و توزیع و فروش) و با پرداخت حقوق دولتی مطابق با ماده(۱۴) قانون معادن مصوب ۱۳۷۷/۲/۲۷با اصلاحات و الحاقات بعدی آن به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند تا مطابق بودجه سالانه آن شرکت جهت سرمایه‌گذاری در طرح ها و ردیف های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهت خرید کیک زرد با منشأ داخلی یا خارجی و یا تملک سهام معادن پرتوزا و شرکتهای مرتبط با چرخه سوخت و توسعه صنعت هسته‌ای براساس موافقتنامه‌های مبادله‌شده با سازمان ‌برنامه‌وبودجه کشور هزینه نماید.

درآمد حاصله به حساب افزایش سرمایه دولت در شرکت، منظور و معاف از تقسیم سود سهام دولت و مالیات آن با نرخ صفر محاسبه می‌شود. ده درصد(۱۰%) درآمد این بند به عنوان مسئولیت اجتماعی در مناطق معدنی هزینه می‌گردد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401121510686
  • خبرنگار : 71560

برچسب‌ها