در پی مسمومیت دانش‌آموزان زنجانی صورت گرفت؛

آماده‌باش کامل مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از آماده‌باش کامل همه مراکز درمانی، فوریت‌های پزشکی و بیمارستان‌های استان در پی مسمومیت دانش‌آموزان زنجانی خبر داد.

حسن بختیاری شامگاه روز گذشته (۱۴ اسفندماه) در جمع خبرنگاران گفت: امروز در پی اعلام خبر مسمومیت دانش‌آموزان و معلمان در پنج مدرسه شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره، بلافاصله تیم‌های فوریت پزشکی در محل حاضر شده و اقدامات لازم برای انتقال مسمومان به مراکز درمانی را انجام دادند.

وی افزود: طبق گزارشات واصله ۱۴۲ نفر بستری بودند که خوشبختانه علائم شدیدی که منجر به بدحال شدن و یا حضور در بحش‌های ویژه داشته باشند، نداشتیم.

این مسئول ادامه داد: به دنبال اقدامات صورت گرفته تا پایان روز یک‌شنبه (۱۴ اسفندماه) ۷۳ نفر ترخیص شده و ۶۹ نفر هم تحت‌نظر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه خوشبختانه مریض بدحال تا آخرین لحظه گزارش نشده است، تصریح کرد: خوشبختانه حال عمومی همه این افراد نیز مساعد است؛ البته که ۷ نفری که از روز قبل در بیمارستان بستری بوده و ترخیص شده‌اند و امیدواریم ۶۹ نفری هم در حال حاضر بستری هستند، مرخص شوند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر مراکز درمانی، فوریت‌های پزشکی و بیمارستان‌های استان در حال آماده‌باش کامل هستند، یادآور شد: به دنبال اتفاقاتی که در سایر استان‌ها رخ داده بود و حتی قبل از اینکه استان زنجان درگیر این موضوع شود، ستادی در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده بود تا معاونت درمان، شبکه‌های بهداشت، فوریت‌های پزشکی و بیمارستان‌ها در حال آماده‌باش بودند. همچنین در سطح استانداری هم جلساتی تشکیل شده بود تا ادارات مرتبط در آماده‌باش کامل باشند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401121510647
  • خبرنگار : 50161