مادورو در دهمین سالگرد مرگ چاوز: او در هر نبرد و پیروزی ما حضور دارد

رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که بعد از گذشت ۱۰ سال از درگذشت هوگو چاوز اما اندیشه‌های او در هر نبرد و جنگ و پیروزی حضور دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا عنوان داشت: در روزهایی که درگذشت این رهبر بولیواری را به یاد می‌آوریم، یک دهه وفاداری و پیروزی وجود دارد که باعث اتحاد ما در همه نبردها شد.

مادورو گفت: پس از ۱۰ سال می‌توانم بگویم که چاوز، رهبر عزیز ما حتی یک ثانیه از مبارزات و نبردهایی که وارد آن شده‌ایم، غایب نبود. این رهبر نه فراموش شد، نه از نبردها به دور بوده بلکه برعکس، در هر نبرد و در هر جنگ و هر پیروزی افکار و رهنمودهای او حاضر بود.

وی افزود: امپریالیسم آمریکا و الیگارشی داخلی اقتدار ونزوئلا و مردم و رهبری انقلاب را دست کم گرفتند. من به عنوان یک انسان، یک رهبر و یک رئیس سیاسی و به همین دلیل پس از ۱۰ سال می‌توانم بگویم که ما کامل و پیروز هستیم.

رئیس جمهوری ونزوئلا خاطرنشان کرد: دولت جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده برای هشتمین بار فرمانی را امضا کرد که می‌گوید ونزوئلا یک تهدید غیرعادی است. هشت سال قبل در مارس ۲۰۱۵، باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا برای اولین بار این فرمان ننگین را امضا کرد.

وی تاکید کرد که هشت سال تحریم و هجمه‌های جنایتکارانه، اما با وجود طبقه کارگر متحد، ونزوئلا به جلو پیش می‌رود، سلامت خارج می‌شود، محاصره را شکست می‌دهد، با امپریالیسم مقابله می‌کند و آن را شکست می‌دهد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401121410317
  • خبرنگار : 71457