تشکر نتانیاهو از اسموتریچ به دلیل پس گرفتن حرفش درباره نابودی حواره

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وزیر دارایی این رژیم به دلیل توضیحش درباره اظهارات اخیر وی درخصوص روستای «حواره» در کرانه باختری تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت: برای همگی ما مهم است که از لحن تند خود بکاهیم و از عبارت‌های نامناسب استفاده نکنیم و زمانی که حرف نادرستی گفتیم یا صحبت‌هایمان از سبک و سیاق مناسب خارج شد آن را اصلاح کنیم. برای همین از بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل تشکر می‌کنم که توضیح داد در زمان کشته شدن دو اسرائیلی در شهرک حواره در کرانه باختری از اظهارات نامناسبی استفاده کرده است و او به شدت مخالف آزار رساندن عمدی به غیرنظامیان بی گناه است.

وی گفت: بعد از اینکه اسموتریچ موضعش را توضیح داد من همچنان منتظر این هستم که تشکیلات خودگردان فلسطین کشته شدن دو اسرائیلی در عملیات فلسطینی‌ها در حواره را محکوم کند. ما همچنین از جامعه بین المللی انتظار داریم بر تشکیلات خودگردان فلسطین فشار بیاورد تا این حمله را محکوم کند.

از سوی دیگر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول سیاسی ارشد اسرائیلی اعلام کرد: دولت آمریکا اکنون اسموتریچ را به دلیل اظهاراتش که خواهان محو شهرک حواره در نابلس شده بود، یک شخصیت نامطلوب می‌داند. دولت آمریکا قبل از این اظهارات نیز مایل به همکاری با او نبود و بعد از این اظهارات تصمیم به تحریم وی گرفت.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401121410260
  • خبرنگار : 71516