مدیرکل انتقال خون استان خبر داد:

رشد ۳۱ درصدی اهدای خون توسط بانوان لرستانی

مدیرکل انتقال خون لرستان از رشد ۳۱ درصدی اهدای خون توسط بانوان لرستانی خبر داد.

دکتر علی سوری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۵۳ هزار و ۶۵۹ نفر در پایگاه‌های انتقال خون استان پذیرش شده‌اند و این در حالیست که در ۱۱ ماهه سال گذشته که ۴۳ هزار و ۶۹۵ نفر برای اهدای خون پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۵۳ هزار و ۶۵۹ نفر مراجعه کننده، ۴۵ هزار و ۴۶۲ نفر موفق به اهدای خون شدند، افزود: از این تعداد ۲۲ هزار و ۵۳۳ نفر یعنی ۴۹.۵۹ درصد مستمر، ۴۰ هزار و ۹۶۱ نفر مرد و ۴۵۰۱ نفر زن بودند.

مدیرکل انتقال خون لرستان از رشد ۳۱ درصدی اهدای خون توسط بانوان لرستانی خبر داد و افزود: در این مدت ۱۱ ماهه ۴۵۰۱ بانوی لرستانی موفق به اهدای خون شدند و این درحالیست که در مدت مشابه سال گذشته ۳۴۲۵ نفر زن خون اهدا کردند.

سوری گفت: در این مدت ۲۷ هزار و ۹۲ واحد خون بین مراکز درمانی و همچنین ۱۶ هزار و ۲۳۷ واحد خون بین سایر پایگاه‌های استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۴۹۱ واحد فرآورده خونی بین مراکز درمانی لرستان توزیع شده است، بیان کرد: همچنین  ۱۰۱ واحد فرآورده خونی بین سایر پایگاه‌های استان توزیع شده است.

مدیرکل انتقال خون لرستان از رشد ۳۲.۹۵ درصدی تولید پلاکت فرزیس در انتقال خون استان خبر داد و یادآورشد: در ۱۱ ماهه امسال ۵۷۳ پلاکت فرزیس در لرستان تولید شده و این درحالیست که در ۱۱ ماهه سال گذشته ۴۳۱ پلاکت فرزیس تولید شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401121410245
  • خبرنگار : 50177