آفریقا هم حامی حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک شد

اعضای شورای المپیک آفریقا به اتفاق آرا به شرکت ورزشکاران روسیه و بلاروس در تمامی رقابت‌های بین‌المللی زیر پرچم بی‌طرف رای مثبت دادند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت rbc، شورای المپیک آفریقا (ANOCA) خواستار حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس زیر پرچم‌ بی‌طرف شد.

بر این اساس اعضا به اتفاق آرا به شرکت ورزشکاران روسیه و بلاروس در تمامی مسابقات بین‌المللی رای دادند. این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اجازه‌دادن به ورزشکاران روسی و بلاروسی برای شرکت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در بی‌طرفی کامل بدون هیچ نشانه‌ای از هویت ملی عادلانه است.

کمیته بین‌المللی المپیک در پایان ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که در حال بررسی امکان پذیرش ورزشکاران روسیه و بلاروس در مسابقات بین‌المللی از جمله بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است. بیانیه کمیته بین‌المللی المپیک با انتقاد بیش از ۳۰ کشور و همچنین تهدید اوکراین به تحریم بازی‌های المپیک مواجه شد.

اولگ ماتیتسین، وزیر ورزش روسیه، در پاسخ به تهدیدهای تحریم، نسبت به تلاش برای «گروگان‌گرفتن» فدراسیون‌های ورزشی هشدار داد. به گفته او تحریم‌ها باعث می‌شود تا ورزشکاران مورد ظلم قرار گیرند.

پیشتر نیز شورای المپیک آسیا درباره این موضوع بیانیه داده بود. کمیته بین‌المللی المپیک در این راستا اعلام کرد که شورای المپیک آسیا به ورزشکاران روس و بلاروس پیشنهاد داده که برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس در بازی‌های آسیایی شرکت کنند. در ادامه کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه‌ای اعلام کرد که از پیشنهاد شورای المپیک آسیا برای دسترسی این ورزشکاران (روس و بلاروس) به مسابقات آسیایی استقبال و قدردانی می‌کند.

IOC اعلام کرد که هیچ ورزشکاری نباید فقط به دلیل پاسپورت (ملیت)، از شرکت در مسابقات محروم شود.

در المپیک ۲۰۲۴ در مجموع ۳۲ رشته ورزشی و حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ ورزشکار حضور دارند و به‌زودی رقابت‌ها برای کسب سهمیه شروع می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1401121410071
  • خبرنگار : 71460