مدیرکل دیوان محاسبات لرستان:

پرداختن به نماز در ادارات و اقامه آن در اول وقت ضروری است

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان گفت: پرداختن به نماز در ادارات و اقامه آن در اول وقت امری ضروری است.

جمالی‌نژاد در جلسه شورای اقامه نماز و مهدویت اداره‌کل دیوان محاسبات لرستان که در محل این اداره برگزار شد، پرداختن به نماز در ادارات و اقامه آن در اول وقت را امری ضروری دانست و اظهار کرد: تبلیغ و فرهنگ‌سازی نماز، به‌عنوان یک تکلیف شرعی و اخلاقی و وظیفه قانونی و اداری ما همواره باید سرلوحه امور قرار داشته باشد و برنامه‌ریزی لازم در خصوص اجرای فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی و تشویقی مناسب برای دعوت عموم مردم به نماز و عبادت، در تمامی آثار و رویدادهای فرهنگی و هنری لحاظ شود.

وی تصریح کرد: با عنایات خداوند متعال اقدامات خوبی در راستای فرهنگ نماز و نمازخوانی صورت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری منظم جلسات شورای اقامه نماز، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در اختیار جهت نشر محتوای فرهنگی و تبلیغی با موضوع نماز و مهدویت، برگزاری کارگاه‌های اعتقادی و مذهبی در اداره اشاره کرد.

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان با بیان اینکه آماده همکاری با ستاد اقامه نماز در نشر فرهنگ نماز و نمازخوانی هستیم، افزود: از جمله برنامه‌های در دست اقدام می‌توان به برگزاری نشست تخصصی آداب و اسرار نماز ویژه کارکنان، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ویژه کارکنان با موضوع نماز، تجلیل و تقدیر از نفرات برتر مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع نماز ویژه کارکنان، برگزاری جشن تکلیف فرزندان همکار اشاره کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین چراغی مدیر ستاد اقامه نماز لرستان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه شورای اقامه نماز، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در راستای اقامه نماز و نماز جماعت در ادارات و نهادها، انجام برنامه‌های متعدد فرهنگی، تشکیل جلسات کاربردی را مورد تأکید قرار دادند.

وی برانجام فریضه نماز در اول وقت در ادارات تأکید کرد و گفت: آشنایی نسل جوان و نوجوان ‌با فلسفه و احکام نماز، استفاده از ظرفیت روحانیون، افراد مؤثر و توانمند در این عرصه می‌تواند به توسعه و تعمیق فرهنگ نماز کمک کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان خاطرنشان کرد: بر تقویت نگاه مسئولین به بنیاد مهدویت و جریان فرهنگ، گفتمان‌ و انتظار مهدویت باید وارد زندگی‌ مردم شود تا امید و نشاط به جامعه ببخشد.

چراغی با بیان اینکه، انقلاب اسلامی و نظام دینی ما راهگشا و در جهت ایجاد جامعه مهدوی حرکت می‌کند، گفت: در این راستا نیاز به هم‌افزایی و یاریگری همه دستگاه‌ها بوده و وظیفه‌ای است که باید انجام داده شود.

وی بر تقویت آموزه انتظار به‌عنوان یک ظرفیت بین‌الادیانی تأکید کرد و افزود: با برنامه‌های سازنده می‌توان دل‌ها و افکار را نزدیک به هم کرد و مسیر را در جامعه توسعه، تعمیم و گسترش داد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401121409704
  • خبرنگار : 50175