مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری:

کاشت یک میلیارد درخت ابتکار عملی دولت سیزدهم است

مدیرکل منابع طبیعی مازندران طرح کاشت یک میلیارد درخت را یک حرکت اجتماعی جهانی دانست و گفت: کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال در این دولت قابلیت اجرایی و عملی دارد و طبق برنامه هر درخت غرس شده شناسنامه‌دار می‌شود.

سیدعلی علوی به مناسبت هفته منابع طبیعی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اگر در حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی توجه نشود، به طور یقین امنیت زیستی با تغییرات آب و هوایی به مخاطره می‌افتد، اظهار کرد: ایران با داشتن صنایع پرکربن بر اساس آمار سال ۲۰۳۰ رتبه هفتم تولید کننده کربن و رتبه ۴۲ تا ۴۵ ترسیب کربن را دارد.

وی افزود: دولت مردمی سیزدهم تصمیم گرفته است تا با اجرای طرح کاشت درخت فاصله این دو مقوله مهم زیستی را کم کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری، میانگین سرانه فضای سبز جنگلی به ازای هر نفر در کشور را حدود ۶ تا ۷متر مربع دانست و گفت: در این طرح فضای سبز کشور به ۱۵ متر مربع خواهد رسید و تحقق درست و به موقع این طرح جلوی تحریم‌ها که به واسطه افزایش تولید کربن ایجاد می‌شود را خواهد گرفت.

این مسئول اضافه کرد :همراهی همه کشورها علیه کشوری که در کاهش گازهای گلخانه‌ای اقدام عملی نکند، نسبت به تحریم‌های سیاسی چندین برابر خواهد بود.

علوی با بیان اینکه دولت همسو با این رویکرد تعهدات بین المللی است و در این راستا مازندران و دیگر استان‌های شمالی به واسطه شرایط جغرافیایی خاص، نقش محوری در کاهش گازهای گلخانه‌ای دارند، تصریح کرد: تولید گازهای گلخانه‌ای، آب شدن یخچال‌ها و کم شدن منابع تولید اکسیژن از مخاطره‌های جدی آینده جامعه جهانی است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران طرح کاشت یک میلیارد درخت را یک حرکت اجتماعی جهانی دانست و گفت: اگر هر ایرانی که در این خاک زندگی می‌کند نسبت به این حرکت فرهنگی اجتماعی بی‌توجهی کند در واقع عامل تقویت تحریم جهانی علیه کشورش شده است.

قابل ذکر است، به مناسبت روز جوان یک نهال به صورت نمادین در محوطه اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری توسط جمعی از خبرنگاران کاشته شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۳:۴۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401121309690
  • خبرنگار : 50377