مدیر عامل شرکت ملی پست خبر داد

جایگزینی موتورهای بنزینی ناوگان پستی خراسان رضوی با موتورهای برقی

مدیر عامل شرکت ملی پست از اختصاص ۸۰۰ دستگاه موتور برقی به کارکنان پست خراسان رضوی بر اساس توافقنامه شرکت ملی پست و شهرداری مشهد خبر داد.  

محمود لیائی در دیدار با معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد درباره جایگزینی موتورهای بنزینی ناوگان پستی خراسان رضوی با موتورهای برقی اظها کرد: به کارگیری موتورهای برقی در چرخه‌ی حمل و نقل پستی پایتخت در راستای تحقق دولت سبز و حفاظت از محیط زیست صورت گرفته است. استفاده از این موتورها به دلیل حذف آلایندگی، سلامت کارکنان و کاهش لرزش موتور، مورد استقبال موزعین قرار دارد.

وی افزود: بر اساس توافقنامه شرکت ملی پست و شهرداری مشهد ۸۰۰ دستگاه موتور برقی با تخصیص تسهیلات بانکی به کارکنان پست این استان تعلق خواهد گرفت که از این تعداد ۱۸۰ دستگاه با تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض به موزعین استان که در صف اول جابه‌جایی مرسولات پستی واگذار می‌شود.

در ادامه این نشست سید خلیل منبتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، اظهار کرد: روزانه بالغ بر ۶ میلیون سفر از طریق مترو، اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت در مشهد انجام می‌شود که پست نقش موثری در کاهش سفرها ایفا می‌کند.

وی ضمن ابراز خرسندی از توافق شهرداری و پست در خصوص اجرای طرح‌هایی که منجر به کاهش آلودگی محیط زیست و روان‌سازی ترافیک می‌شود، افزود: پرداخت تسهیلات برای به‌ کارگیری وسایط نقلیه مدرن به ویژه موتورهای برقی پستی، اقدامی مثبت در راستای کنترل آلایندگی و تسهیل در خدمت رسانی شهری است.

در ادامه این نشست سیدجعفر شمس، مدیر عامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد، با تاکید بر توسعه همکاری پست و شهرداری مشهد، از اجرای تفاهم‌نامه حمل و نقل هوشمند کالا در نواحی پستی به عنوان هاب‌های توزیع کالا و مرسولات شهر مشهد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پست خراسان رضوی امضاء تفاهم‌نامه شرکت ملی پست با شهرداری مشهد در خصوص خرید و به کارگیری موتورهای برقی، هم‌راستا با تفاهم‌نامه‌ای است که ماه گذشته، طی مراسمی رسمی با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور،  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شهردار تهران و مدیر عامل شرکت ملی پست در موزه ارتباطات تهران منعقد شد که طی آن قرارداد خرید ۷۰۰ دستگاه موتور برقی در ناوگان موتوری به امضا رسید و به کارگیری ۱۰۰ دستگاه نیز در پست استان تهران آغاز شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد بر اساس تفاهم‌نامه بین پست و شهرداری مشهد، نیاز پست مشهد اعلام شد تا پس از طرح در شورا و تایید آن، مساله بهره‌مندی موزعین از تسهیلات بلاعوض اجرائی شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401121309642
  • خبرنگار : 50356