/تکمیلی/

مسمومیت ۷۷ دانش‌آموز دختر در مدارس استان همدان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از مسمومیت ۷۷ دانش‌آموز دختر در مدارس استان خبر داد.

علیرضا توقیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۷۷ دانش‌آموز دختر در مدارس استان همدان مسموم شدند.

توقیری ادامه داد: ۳۳ دانش‌آموز در مدرسه علاقبندیان شهر همدان مسموم شدند که بیشتر آنها مرخص شده و تعدادی تحت نظر هستند.

وی با بیان اینکه مسمومیت دانش‌آموزان شهرستان کبودراهنگ نیز در مدرسه شبانه روزی فاطمه‌الزهرا(س) رخ داده، مطرح کرد: تا این لحظه ۴۴ دانش‌آموز در این مدرسه دچار مسمومیت شدند که ۳۰ نفر ترخیص شده و ۱۳ نفر تحت نظر هستند.

توقیری با بیان اینکه به غیر از دو مدرسه علاقبندیان همدان و فاطمه الزهرا(س) در شهرستان کبودراهنگ، هیچ مسمومیت دیگری از مدارس دیگر استان گزارش نشده است، اظهار کرد: تمام شایعات پیرامون مسمومیت دانش آموزان در دیگر مدارس استان کذب بوده و مبنای واقعی و حقیقی ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حال عمومی دانش آموزانی که امروز از این دو مدرسه با علائم مسمومیت به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند، خوب است و روند درمان و بهبودی آنها در بیمارستان‌های بعثت و فرشچیان سینای همدان و بیمارستان امام رضا(ع) شهر کبودراهنگ به سرعت پیگیری می شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: سرگیجه، تهوع و بی‌حالی شایع‌ترین علائم دانش آموزان مسموم گزارش شده است.

توقیری افزود: تیم اپیدمیولوژی و سم‌شناسی دانشگاه با حضور در محل و بررسی نمونه‌های آزمایشگاهی، در حال ارزیابی و بررسی نوع مسمومیت این دانش آموزان هستند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401121309426
  • خبرنگار :