مدیر کل کمیته امداد استان خبر داد:

جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ توسط کمیته امداد خراسان شمالی

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی از جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ توسط این نهاد طی امسال خبر داد.

مجید الهی راد در نشست خبری که ۱۳ اسفندماه برگزار شد، اظهار کرد: میزان تسهیلات تبصره ۱۸ که باید به این اداره کل اختصاص می یافت ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که این مقدار به طور کامل جذب و به متقاضیان پرداخت شده است.

وی گفت: علاوه بر آن، میزان تسهیلات تبصره ۱۶ که باید به این اداره کل اختصاص پیدا کند ۴۵۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۳۷۵ میلیارد تومان جذب شده است. تاکنون ۸۳ درصد از این تسهیلات جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه افراد متقاضی برای جذب تسهیلات تبصره ۱۶ در استان ۷ هزار و ۱۷۳ نفر بوده است، افزود: تاکنون پرداختی به ۳ هزار و ۹۱۳ نفر انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به طرح راهبران شغلی بیان کرد: معمولا هر دو هفته یک جلسه با هیات راهبری شغلی که از اساتید دانشگاه هستند برگزار می شود.

وی گفت: در حال حاضر ۵۰ راهبر شغلی فعال وجود دارد که در ۵ رسته شغلی فعالیت می کنند.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار تحت پوشش این اداره کل هستند، گفت: جمعیت کنونی تحت پوشش این اداره کل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ نفر است. ۵۰ درصد از افراد تحت پوشش این اداره کل خانم و ۵۰ درصد نیز آقا هستند.

به گفته الهی راد ۶۶ درصد از افراد تحت پوشش روستایی و ۳۴ درصد نیز شهری هستند.

وی به تعداد دانش آموزان تحت پوشش این اداره کل اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴ هزار دانش آموز تحت پوشش این نهاد است و طی امسال ۴.۵ میلیارد تومان کمک هزینه برای این افراد پرداخت شده است.

این مقام مسئول افزود: علاوه بر آن ۸ نفر از دانش آموزان تحت پوشش این اداره کل توانستند رتبه زیر ۱۰۰۰ را در کنکور سراسری کسب کنند.

وی تعداد دانش آموزانی که توسط این نهاد بورسیه شده اند را نیز ۳۲۰ نفر اعلام کرد.

الهی راد بیان کرد: علاوه بر آن طی امسال به ۴۵ نفر از نخبگان تحت پوشش این داره کل تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401121309397
  • خبرنگار : 50046