مدیرکل شیلات استان:

لرستان ظرفیت تولید ۲۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی و تخم چشم زده را دارد

مدیرکل شیلات لرستان گفت: بیش‌ از ۳۰ مزرعه تکثیر و حدواسط در استان داریم که ظرفیت تولید این مراکز بیش‌ از ۲۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی و تخم چشم زده در سال است.

کیارش بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیش‌ از ۶۰۰ مزرعه ماهیان سردآبی قزل‌آلا در استان داریم و تولید ما در این بخش بیش‌ از ۲۵ هزار تن است.

وی ادامه داد: بیش‌ از ۳۰ مزرعه تکثیر و حدواسط در استان داریم که ظرفیت تولید این مراکز بیش‌ از ۲۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی و تخم چشم زده در سال است که می‌شود گفت یک سوم ظرفیت تولیدی کشور را در لرستان وجود دارد.

بیرانوند بیان کرد: همچنین در اصلاح نژادها نیز اقدامات خوبی انجام داده و با دانشگاه‌ها قراردادهایی بستیم که در اجرا توانستیم در مراکز تکثیر کارهای خوبی را انجام دهیم.

مدیرکل شیلات لرستان گفت: توانستیم با مشارکت شرکت آکوالند فرانسه که یکی از برندهای مطرح دنیا است یک قرارداد انتقال تکنولوژی انجام دهیم و الان در شهرستان الیگودرز بیش از ۶۰ میلیون قطعه بچه ماهی یا تخم چشم زده تولید می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از رکوردهای ما برای استان این است که پایلوت تخم اصلاح‌نژاد شده در کشور هستیم.

بیرانوند افزود: در لرستان با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح منابع فعالیت‌های آبزی‌پروری طی دهه‌های گذشته توفیقات فراوانی را در سطح ملی حاصل کرده است.

مدیرکل شیلات لرستان بیان کرد: در استان تا سه دهه قبل هیچگونه فعالیت آبزی‌پروری وجود نداشت در سال ۹۶، ۲۸ هزار و ۲۶۰ تن انواع آبزیان تولید و رتبه نخست استان‌های غیرساحلی را به دست آورد و این موفقیت تاکنون ادامه داشته است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401121309365
  • خبرنگار : 50310