به گزارش ایسنا و به نقل از آیای، شرکت مخابراتی نیپون ژاپن(NTT) در حال برنامهریزی برای تجاریسازی طرح داده خودروهای متصل خود برای کاهش تراکم ترافیک و انتشار کربن دی اکسید است.
این ابتکار توسط شرکت تابعه آن به نام NTT Data که یک ارائه دهنده خدمات دیجیتال و فناوری اطلاعات جهانی مستقر در ژاپن است، توسعه داده شده است.
این فناوری توانایی نظارت و تجزیه و تحلیل دادههای میلیونها خودروی متصل به اینترنت را فراهم میکند و راهاندازی آن میتواند تا پایان سال ۲۰۲۳ آماده شود.
راب راسموسن معاون ارشد بازاریابی شرکت NTT Data در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: شرکت ما به عنوان یک مبتکر جهانی قابل اعتماد، راه را برای مشتریان و باز کردن پتانسیل کامل دادههای خودروی متصل باز میکند. ما با بررسی رویکردهای جدید، نه تنها تجربه مشتری را بهبود میبخشیم، بلکه برای حصول آیندهای پایدارتر نیز تلاش میکنیم.
سامانه پردازش داده ثبت شده منحصر به فرد این شرکت با قابلیت تجزیه و تحلیل دادهها از یک منبع بزرگ در لحظه برای بازیابی اطلاعات ضروری مربوط به رانندگان در جاده ارائه میشود. این شرکت ادعا میکند که این فناوری اکنون قادر است دادههای بیش از ۳۰ میلیون خودروی متصل را پردازش و مدیریت کند.
با این سامانه میتوان اطلاعاتی مانند مکانها و زمانهای خاص را برای طبقهبندی دادههای تهیه شده از میلیونها خودروی متصل در جاده تنظیم کرد. به عنوان مثال، پس از اینکه سیستم از وجود یک مانع در مسیر از طریق دوربین داخل خودرو مطلع شد، این فناوری میتواند به سرعت به خودروهای پشت سر و در راه، هشدار دهد تا از آن آگاه شوند.
در برنامههای فعلی حدود ۲۰ ثانیه طول میکشد تا اطلاعات پردازش شود و پس از مثلا یافتن یک مانع به رانندگان اطلاع دهند، اما فناوری جدید NTT Data این زمان را به حدود پنج ثانیه کاهش میدهد. چنین پیشرفتی میتواند به جلوگیری از تصادفات، پیشبینی تراکم ترافیک با جزئیات و پیشنهاد مسیرهای رانندگی بهتر کمک کند.
به نظر میرسد وجود چنین سیستمهایی ضروری باشد، زیرا جهان به آرامی به سمت استفاده از فناوری رانندگی خودران نیز حرکت میکند.
به گفته این شرکت، پایداری یکی از بزرگترین نگرانیهای جهانی است و این ابتکار به بهینهسازی جریان ترافیک و کاهش قابل توجه انتشار CO۲ در حمل و نقل کمک میکند.
شرکت NTT DATA برای اثبات مفهوم طرح خود با شرکت تویوتا همکاری میکند و قصد دارد پردازش و تجزیه و تحلیل دادههای رانندگی گذشته و دادههای رانندگی در لحظه (سرعت خودرو و مصرف سوخت) را بررسی کند.
نتایج این آزمایش بهصورت آنلاین برای ارزیابی و تحلیل وضعیت ازدحام جادههای اطراف بهروزرسانی میشود تا بررسی شود که آیا این سیستم میتواند با بهینهسازی حرکت خودروها در زمان ازدحام به پراکندگی جریان ترافیک کمک کند؟ در نتیجه کاهش انتشار کربن دی اکسید نیز محقق خواهد شد.
انتهای پیام