جوان پرچمدار پیشرفت؛

انتشار عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه جوانان/ ایجاد ۳ خانه جوان در گلستان

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان از انتشار عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه جوانان خبر داد.

حامد ملاحسنی عصر امروز پنج‌شنبه ۱۱ اسفند در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در یک سال گذشته ۲۰ سازمان مردم‌نهاد جدید در حوزه جوانان به خانواده سمن‌های استان گلستان اضافه شده و با این حساب، تعداد سمن‌های استان به ۱۳۰ سمن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ درصد دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد در گلستان از بانوان هستند، برخی از سمن‌ها به طور ویژه و تخصصی در حوزه‌ خاصی کار می‌کنند.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان با بیان اینکه طی سال‌های گذشته تنها ۶ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده ویژه جوانان در گلستان فعال بود، افزود: در طول یک سال گذشته چهار مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده با پراکندگی مناسب در استان شکل گرفت  و در مجموع تعداد این مراکز در استان به ۱۰ مورد افزایش یافته است.

ملاحسنی از راه‌اندازی ۶ ستاد ساماندهی امور جوانان در استان گلستان خبر داد و بیان کرد: موضوعات مهم جوانان در این ستاد پیگیری می‌شود. متاسفانه گاهی اوقات ادارات دچار جلسه‌زدگی شده و مصوبات جلسه در همان جلسه باقی می‌ماند لذا ما در ستاد ساماندهی امور جوانان به‌دنبال مصوبات اجرایی بودیم که در دست پیگیری است.

وی از انتشار کارنامه عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان گلستان در حوزه جوانان تا پایان سال جاری خبر داد و یادآور شد: در قالب این کارنامه عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه جوانان مورد بررسی قرار گرفته و به سمع و نظر مردم خواهد رسید تا میزان اثربخشی جلسات و مصوبات آن مشخص شود.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان با بیان اینکه گلستان امسال دو دوره ملی در حوزه جوانان را میزبانی کرده است، تصریح کرد: سه خانه جوان جدید تا پایان سال به استان گلستان اضافه می‌شود طی این سال‌ها یک خانه جوان در گرگان داشتیم که در سال جاری سه خانه جوان در آق‌قلا، گنبدکاووس و گرگان در استان راه‌اندازی می‌شود.

ملاحسنی اضافه کرد: خانه‌های جوان مرکز توانمندسازی و پاتوق فرهنگی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان است که مکانی برای برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌ها و مشاوره‌ها به طور رایگان در اختیار جوانان قرار می‌گیرد، همچنین افزایش نشاط و توانمندی جوانان نیز در خانه‌های جوان دنبال می‌شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401121108328
  • خبرنگار : 50491