ارسال ۱۲۳۶ اثر به دبیرخانه کنگره بین‌المللی شعر ایثار

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین‌ گفت: فراخوان کنگره از اول دی‌ماه با دعوت از فرهیختگان فارسی‏‌زبان و همچنین شاعران گرانقدر متعهد به ارزش‏‌های الهی و انسانی در زبان‏‌های عربی، اردو و انگلیسی آغاز و یک هزار و ۲۳۶ اثر از شاعران داخلی و همچنین کشورهایی همچون لبنان، عراق، سوریه، هندوستان، تاجیکستان، یمن، پاکستان و افغانستان به دبیرخانه کنگره ارسال گردید.

سمیه اسمعیلی در آئین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار که امروز چهارشنبه دهم اسفندماه در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از ابزار شعر برای تبیین دفاع از ارزش‌های اسلام و حماسه‌های دفاع مقدس تحول‌آفرین است چرا که هر فعالیتی در قالب هنر جای بگیرد علاوه بر اثرگذاری، ماندگاری دارد.

وی گفت: بی‌تردید ادبیات هر ملتی تجلی اعتقادات دینی، فرهنگی و مذهبی آن ملت محسوب می‌شود و آثار ادبی شاعران و نویسندگان بعد از انقلاب به‌ویژه دوران دفاع مقدس، جلوه‌های بی‌نظیر رشادت و شجاعت جوانان این مرز و بوم را متجلی ساخته است.

مدیرکل بنیاد شهید قزوین‌ گفت: قطعاً ادبیات و آموزه‌های تربیتی شاعران و نویسندگان ارزشی و انقلابی این آب و خاک در تاریخ ایرانیان ثبت شده و به آیندگان منتقل خواهد شد.

وی افزود: قزوین این دیار مینودری زادگاه شهدای بزرگی است که در طول تاریخ جهان اسلام همواره از خدمات آنها بهره برده و از آنها نام‌های نیکی برجای مانده است به همین دلیل برپایی این کنگره در این شهر، اتفاق مبارکی بود که رقم خورد.

این مسئول تصریح کرد: مفتخریم که میزبان برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار باشیم و با زبان شعر توانمندی‌های جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را در عرصه‌های مختلف به رخ جهانیان بکشانیم.

وی خاطرنشان کرد: فراخوان کنگره از اول دی‌ماه با دعوت از فرهیختگان فارسی‏‌زبان و همچنین شاعران گرانقدر متعهد به ارزش‏‌های الهی و انسانی در زبان‏‌های عربی، اردو و انگلیسی آغاز و آثار شاعران خوش‌ذوق و علاقه‌مند تا پانزدهم بهمن ماه جمع‌آوری شد که یک هزار و ۲۳۶ اثر از شاعران داخلی و همچنین کشورهایی همچون لبنان، عراق، سوریه، هندوستان، تاجیکستان، یمن، پاکستان و افغانستان به دبیرخانه کنگره ارسال گردید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار کرد: در آیین اختتامیه از برگزیدگان محورهای این شهید بزرگوار، شب شعر «خاتم سلیمانی ۲»، مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا، محفل شعر شاعران با حضور شعرای بین‌المللی و ملی در حسینیه امینی‌های قزوین، محفل شعر دانش‌آموزی و فرهنگی با مشارکت فعال آموزش و پرورش و کانون پرورش فرهنگی، محفل شعر بانوان در ایام‌الله دهه‌فجر و همچنین آیین اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع‌مقدس و مقاومت تقدیر شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401121007827
  • خبرنگار :