با حضور وزیرعلوم

پردیس دانشگاه و دانشکده دامپزشکی آمل افتتاح شد

پردیس دانشگاه و ساختمان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل به عنوان تنها دانشکده دامپزشکی در سطح استان‌های شمالی کشور عصر امروز با حضور وزیرعلوم وتحقیقات افتتاح شد.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل به خبرنگار ایسنا گفت: دانشکده دامپزشکی این دانشگاه به عنوان تنها دانشکده دولتی و تخصصی درسطح استان‌های شمالی کشور است که بعد از حدود یک دهه از زمان کلنگ زنی آن در شهرستان آمل افتتاح خواهد شد.

دکتر اکبرحاجی‌زاده ادامه داد: این دانشکده در زمینی به مساحت ۲۷هزار مترمربع وبا زیربنای ۴۸۰۰ مترمربع در ۴ طبقه، شامل بخش‌های اداری، کتابخانه، ۱۲ آزمایشگاه سکوبندی شده دامپزشکی، ویروس شناسی، انگل شناسی، بهداشت موادغذایی، بافت شناسی وغیره است.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل با بیان اینکه برای ساخت وتجهیز این دانشکده درمجموع حدود ۵۳ میلیارد تومان از محل اعتبارهای ملی و وزارت علوم و نیز مشارکت خیرین شهرستانی هزینه شده است، اضافه کرد: با ساخت و تجهیز این دانشکده برای ۵۰۰ دانشجوی رشته‌های دامپزشکی از فضای مناسب آموزشی و آزمایشگاهی مجهز و استاندارد بهره‌مند شدند.

 حاجی زاده اضافه کرد: ساخت خوابگاه دانشجویی در این دانشگاه نیز به مناسبت دهه مبارکه فجر امسال در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۷۵۰ متر مربع در ۴ طبقه و ۸ سوئیت به ظرفیت ۳۲۰ نفر شروع شده و حداقل تا ۴ آینده ساخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای ساخت این خوابگاه، سازمان برنامه و بودجه، ردیف مستقل اعتباری از محل تملک ودارایی‌های شهرستان آمل در بودجه سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی و اختصاص داده است که درمجموع با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان بهره برداری خواهد شد.

حاجی‌زاده با اشاره اینکه در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰ دانشجو در دانشکده‌های دامپزشکی، مهندسی فناوری‌های نوین، زیست فناوری و گیاهان دارویی به عنوان چهار دانشکده دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: این دانشجویان در ۵  رشته کارشناسی ارشد و ۸ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی در دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل که از سال ۱۳۹۲ به عنوان تنها دانشگاه دولتی این شهرستان تاسیس شده تحصیل می‌کنند.

وی به وجود ۵۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه دولتی درآمل اشاره کرد و گفت: دو عضو این مجموعه به نام‌های " دکتر بهرام قربانی " دکتر هادی رضا زاده" چندی قبل به عنوان دانشمندان یک درصد دنیا پذیرفته شدند.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل همچنین به جایگاه علمی این دانشگاه درآخرین رتبه بندی دانشگاه‌های کشوری اشاره کرد و گفت: براساس ۳ رده بندی که دانشگاه‌های بالای ۴۰ سال، دانشگاه‌های ۲۰ تا ۴۰ سال و کمتر از ۲۰ سال ارزیابی شدند، که دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل در میان ۲۸ دانشگاه با قدمت کمتر از ۲۰ سال در رتبه پنجم قرار گرفت.

حاجی زاده اضافه کرد: این دانشگاه همچنین براساس شاخص‌های مقاله‌های علمی و اعضای هیات علمی درمیان ۲۸ دانشگاه دولتی با قدمت کمتر از ۲۰ سال در رده نخست قرار گرفت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401121007790
  • خبرنگار :