برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی در تهران از پنجشنبه

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از برگزاری هجدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مریم اردبیلی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری هجدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در تهران، برگزار شد، گفت: بعد از چند سال رکود به علت شیوع بیماری کرونا نمایشگاه زنان و تولید ملی در اسفندماه برگزار می‌شود و زنان سرپرست خانوار می‌توانند محصولات تولید شده و دست‌آفریده‌های خود را در معرض فروش قرار دهند.

مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران با بیان این‌که نمایشگاه زنان و تولید ملی از ۱۱ تا ۲۲ اسفندماه در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۲۶۰۰ زن سرپرست خانوار ۱۱۶ کسب و کار خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند که پوشاک موضوع محوری نمایشگاه است و کالاهایی همچون چرم، کالای حجاب، صنایع دستی و غیره نیز در معرض فروش قرار دارند.

وی با بیان این‌که این زنان در هشتاد و یک مرکز کارآفرینی کوثر که ظرفیت ۱۴۳۰ نفر را دارند فعال هستند گفت: امسال نمایشگاه به صورت غیرمتمرکز برگزار می‌شود؛ به گونه‌ای که طی هماهنگی با مترو در ۱۰ ایستگاه در سطح شهر محصولات ۱۴۴۰ نفر به فروش می‌رسد.

اردبیلی با بیان این‌که در ایستگاه‌های تجریش، قائم، شادمان، شریعتی، آزادی، سرسبز، میدان ولیعصر، شهرری و پارک قیطریه این نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود، تصریح کرد: این نمایشگاه در ۲۶۳ غرفه در مترو برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که کمپین «کار تو خونمونه» نیز فعالیت خود را آغاز کرده است که تاکنون ۱۰۰۰ نفر با مراجعه به سایت صنایع و تولید ملی به این کمپین پیوستند، اظهار کرد: براین اساس در راستای آموزش و ارتقاء شغلی و همچنین مشاوره اقدام خواهد شد.

مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران با بیان این‌که در مراکز کوثر به طور مستقیم برای ۱۴۵۰ زن سرپرست خانوار ظرفیت اشتغال ایجاد شده است، تصریح کرد: همچنین ۱۷۴ زن زندانی رأی باز نیز در قالب فضاهای مشاوره و مددکاری قرار گرفته به گونه‌ای که ۷۰ نفر از آنها در مراکز کوثر مشغول به کار هستند و حتی تعدادی از آنها بعد از آزادی هم در مراکز ما فعال بودند.

وی در مورد جای خالی برخی برندها در نمایشگاه زنان و تولید ملی در جشنواره امسال نسبت به سالهای گذشته اظهار کرد: امیدوارم امسال رضایت بیشتری داشته باشید اما برخی برندها در طول سالیان با ما همکاری داشته و برای مراکز کوثر از سوی شهرداری حمایت می‌شدند اما حالا مستقل شدند و دیگر نیازی به حضور آنها در نمایشگاه نیست و دقت داشته باشید که فقط برندهایی می‌توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند که چتر حمایتی‌شان بر زنان سرپرست خانواده باشد.

اردبیلی در مورد تداخل برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی و نمایشگاه گل و گیاه گفت: نمایشگاه گل و گیاه همه ساله در اردیبهشت‌ماه در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شد اما دوستان ما در سازمان بوستان‌ها تصمیم گرفتند که به جای اردیبهشت‌ در آستانه نوروز این نمایشگاه را برگزار کنند و این در حالی بود که ما از سال گذشته نمایشگاه را برای ۱۱ تا ۲۲ اسفندماه رزرو کردیم و به همین دلیل با لطف دوستان‌مان در سازمان بوستان‌ها و با نگاه حمایت از زنان، نمایشگاه گل و گیاه را به اردیبهشت‌ماه موکول کردند.

وی در مورد چرایی عدم افتتاح بوستان بانوان در قالب شنبه‌های امید و افتخار گفت: در مقطعی که قرار بود بوستان بانوان افتتاح شود به علت مباحث هوای پاک افتتاح‌های حمل و نقلی در اولویت قرار گرفت و ما هم اعلام کردیم که افتتاح بوستان‌ها اورژانسی نیست و به همین دلیل افتتاح عقب افتاد.

مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران در مورد ایجاد بازارچه‌های دائمی در سطح شهر اظهار کرد: ما به دنبال موازی کاری نیستیم بلکه می‌خواهیم خلأ‌های موجود را پر کنیم و مثلثی بین املاک، تولید کنندگان و زنان سرپرست خانوار ایجاد کردیم به گونه‌ای که تولید کنندگانی که از ظرفیت زنان سرپرست خانوار استفاده می‌کنند در املاک شهرداری مشغول به کار می‌شوند و محصولات خود را تولید می‌کنند و در مورد بازارچه‌های دائمی نیز باید بگویم که در محلات مختلف همچون خاوران و حکیمیه غرفه‌های دائمی داریم اما این نمایشگاه‌های بزرگ فصلی به بهانه نوروز برگزار خواهد شد.

وی در مورد قیمت‌ها در جشنواره نیز با بیان این‌که دقت و نظارت کافی در طول برگزاری نمایشگاه می‌شود و غرفه‌داران می‌دانند که در صورت تخطی از نرخ‌ها از دوره‌های بعدی محروم می‌شوند گفت: اما بررسی‌ها و نظرسنجی‌ها نشان داده که تقریبا تا ۳۰ درصد از قیمت موجود در بازار محصولات‌مان کمتر است.

اردبیلی با اعلام اینکه تعداد افراد نیازمند به حمایت‌های شهرداری تهران ۱۵ هزار نفر است، یادآور شد: چون این آمار در طی سالیان جمع آوری شده تک به تک مورد مشاوره قرار گرفته و در نهایت اسامی هشت هزار بانوی سرپرست خانوار در سامانه ما ثبت شده است.

مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران با تأکید بر اینکه اولویت اول ما ایجاد عاملیت برای زنان و خانواده هاست، اظهارکرد: «تهران خانواده»، «تهران شهر»، «هزار امید» و «کار تو خونمونه» را دنبال می کنیم به طوری که در برندهای نوآورانه اجرای پایلوت را تجربه کرده اما آمادگی گسترش کار را داریم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401120906786
  • خبرنگار : 71368