راهیابی فیلم مستند هنرمند گلستانی به مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰

در آستانه برگزاری جشنواره، عناوین فیلم‌های راه‌یافته به بخش های مختلف سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «۱۰۰» معرفی شدند و آثار دو فیلم ساز گلستانی به بخش مستند و غیر رقابتی بین الملل راه یافتند.

محمد رعیت ظهر امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: فیلم مستند کوتاه «تکیه بر آب» ساخته «سارا براتی» از فیلمسازان گلستانی که پیش از این برنده جایزه بهترین مستند جشنواره بین المللی آب و انرژی شده بود، در دومین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» جایزه بهترین مستند را از آن خود  کرده و به مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ در بخش مستند رسید.

وی با بیان اینکه حضور در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم آرنب برزیل و جشنواره موئینهو پرتقال از دیگر تجربه های بین المللی این فیلم است، گفت: فیلم «رقص فلامینگوها» ساخته حسین حضوری دیگر هنرمند گلستانی برای حضور در بخش غیررقابتی اکران بین‌الملل پذیرفته شد.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: بنا بر اعلام ستاد خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰، در مجموع چهار هزار و ۶۲۲ اثر در سه بخش ملی، بین المللی و مخاطب کودک و نوجوان در دبیرخانه جشنواره ثبت شد.

رعیت اضافه کرد: در بخش ملی از میان دو هزار و ۱۹۵  اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۱۷۳ اثر در بخش ملی به جشنواره راه یافت که از این میان ۹۷ اثر در بخش مسابقه و ۷۶اثر در بخش غیررقابتی به نمایش درمی آیند.

وی تصریح کرد: در بخش بین الملل از میان دو هزار و ۴۲۷ اثر رسیده، ۸۸اثر به سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ راه یافتند که از این میان ۳۹ اثر در بخش مسابقه به رقابت می پردازند و ۴۹ اثر در بخش خارج از مسابقه به نمایش درخواهند آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: ۶۹ اثر در بخش مخاطب کودک توسط هیات انتخاب به جشنواره فیلم ۱۰۰ راه یافتند و از این میان ۲۵ اثر به بخش مسابقه و ۴۴ اثر به بخش غیررقابتی مخاطب کودک و نوجوان راه یافتند.

رعیت خاطرنشان کرد: بخش مخاطب کودک و نوجوان بخش آزاد این دوره از سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ بود و شرکت کنندگان در این بخش امکان حضور همزمان در یکی از بخش های ملی و بین المللی را نیز داشتند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401120906625
  • خبرنگار : 50604