ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۱۰ هزار نوآموز کردستانی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان، از ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۱۰ هزار و ۲۰۰ نوآموزپیش دبستانی استان در برنامه ملی سنجش خبرداد.

 طالب محمدی، امروز در بازدید ناظران استانی از پایگاه های سنجش رهنما و شماره ۲ سنندج اظهار کرد: حدود بیست هزار نوآموز شاغل به تحصیل در دوره پیش دبستانی در سطح استان طی اجرای این برنامه از لحاظ سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی ارزیابی می شوند.

وی افزود: تا کنون پنج هزار و ۹۰ نفر به مرحله تخصصی ارجاع شدند که از این تعداد ۳هزار و۱۵۶ نفر ارجاع هوش، ۶۵۶ نفر ارجاع شنوایی و یک هزار و ۲۷۸ نفر ارجاع بینایی بودند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: ۱۴ پایگاه ثابت در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی ومداخله تربیتی ومدارس با نیازهای ویژه همراه با ۲ پایگاه سیاردر ۱۱ شهرستان وناحیه برای اجرای برنامه ملی سنجش نوآموزان پیش دبستانی درسطح استان اختصاص یافته است.

وی با برشمردن پایه اول ابتدایی به عنوان پایه بنیادین در طول سنوات تحصیلی افزود: عدم شناسایی به موقع و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد و باعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.

محمدی با برشمردن برنامه سنجش به عنوان یکی از شیوه های اصلی کیفیت بخشی در نظام های آموزشی خاطرنشان کرد: رسالت اصلی این برنامه تضمین کیفیت آموزش و پرورش و خروجی آن کیفیت بخشی نظام آموزشی است.

وی سازمان آموزش و پرورش استثنایی را متولی و مجری اجرای برنامه سنجش دانست و افزود: اولیا می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی sirat.csdeo.ir  یا my.medu.ir نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه های سنجش محل زندگی خود اقدام کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: تعرفه عادی سنجش۶۰۰ هزار ریال، تعرفه عشایر و افاغنه رایگان و تعرفه دانش آموزان بی بضاعت رایگان(از طریق شناسایی کد ملی و اتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه ها) و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.

محمدی هدف برنامه سنجش را شناسایی نوآموزان برای ورود به مدرسه و ایجاد یک بانک اطلاعاتی جمع از نارسایی ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی و ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی آنان برشمرد.

وی  ادامه داد: این اطلاعات و خصوصیات با هدف برنامه ریزی آموزشی و درسی متناسب با توانمندی و نیازهای نوآموزان، جای‌دهی مناسب، جلوگیری از هدر رفت سرمایه های مادی و معنوی کشور، ارتقای وضعیت و حرکت در راستای استانداردهای آموزشی بین المللی، بهره برداری های مدیریتی و مداخلات به هنگام آموزشی و توانبخشی در اختیار متولیان آموزش و پرورش قرار می گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: واقعیت این است که آموزش و پرورش به عنوان مهمترین رکن اجتماع و پربازده ترین نوع سرمایه گذاری و مهمترین صنعت رشد در دنیا رشد کرده و به مرحله توسعه رسیده است و رمز ماندگاری آموزش و پرورش در عصر توسعه یافتگی توجه به کیفیت آموزشی است.

وی تأکید کرد: یکی از گلوگاه های بسیار بنیادین در کیفیت بخشی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی، ذهنی،عاطفی، اجتماعی و آمادگی تحصیلی نوآموزان ورود به مدرسه است.

محمدی آموزش و پرورش را یکی از حقوق حقه و اساسی انسان ها برشمرد و تصریح کرد: کار اصلی آموزش و پرورش زمینه سازی است که تمامی کودکان بتوانند با توجه به استعدادها، توانایی ها و محدودیت ها از حقوق حقه آموزشی و پرورشی خود برخوردار شوند.​​​​​​​

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401120906431
  • خبرنگار :

برچسب‌ها