وقتی جودوکاران استان مجبور به مسابقه برای دیگر استان ها می شوند؛

طلای جودوکاران خراسان شمالی به کام رعد بوشهر!

۴ جودوکار خراسان شمالی که یکی از آن ها بازیکن تیم ملی است، توانستند در مسابقات جودو بین المللی تهران مقام نخست تیمی را کسب کنند اما نه به نام خراسان شمالی؛ به نام رعد بوشهر.

به گزارش ایسنا، جمعه ۵ اسفند ماه امسال مسابقات جودو بین المللی تهران با عنوان جام خلیج فارس آغاز شد که در آن ۱۲ تیم داخلی و خارجی از جمله روسیه، عراق، پاکستان، افغانستان و... حضور داشتند.

پس از پایان رقابت ها، تیم رعد پدافند بوشهر با داشتن ۴ جودوکار شایسته خراسان شمالی، قهرمان مسابقات جودو جام خلیج فارس شد و مدال طلا را کسب کرد.

همچنین در تیم سوم این رقابت ها که تیمی از خراسان رضوی بود نیز تعدادی از جودوکاران خراسان شمالی حضور داشتند که با بهره مندی از توان آن ها، رتبه سوم کسب شد.

رئیس هیأت جودو خراسان شمالی در این خصوص به ایسنا گفت: تعدادی از بازیکنان استان به دلایل مختلف برای تیم های سایر استان ها به رقابت پرداختند که خوشبختانه توانستند سبب مقام آوری آن تیم ها شوند.

یونس ولی زاده تصریح کرد: خراسان شمالی در این دوره از مسابقات جودو بین المللی تهران، نتوانست تیمی را اعزام کند. علت آن نیز ۲ چیز بود؛ به سربازی رفتن ورزشکاران استان و نبود منابع مالی برای اعزام تیم به مسابقات.

وی تاکید کرد: ورزشکاران استان که اکنون مشغول سپری کردن دوران سربازی خود هستند به ناچار و البته براساس قانون برای تیم محل خدمتشان که رعد پدافند بوشهر متعلق به پدافند هوایی ارتش است، مسابقه دادند و سبب قهرمانی این تیم در رقابت های بین المللی شدند.

وی افزود: از سوی دیگر ۲ ورزشکار دیگر استان نیز برای تیمی از خراسان رضوی به میدان رفتند که توانستند مقام سومی را برای آن ها به ارمغان بیاورند.

ولی زاده تصریح کرد: این مقام آوری ها نشان از پتانسیل بالای ورزشکاران رشته جودو به عنوان ورزش نخست استان دارد اما بعضی موضوعات از جمله عدم حمایت های مالی سبب می شود بچه ها برای جبران کمبودهای مالی، بعضا برای دیگر تیم های کشور به میدان بروند و البته مدال هم بیاورند. سرباز بودن بچه ها نیز دلیل دیگر این موضوع است.

رئیس هیأت جودو خراسان شمالی بیان کرد: مجید وحید بریمانلو در ۶۶ کیلوگرم، رضا پارساپور و مهران محمدی بریمانلو در ۷۳ کیلوگرم و قاسم باغچقی در ۹۰ کیلوگرم جودوکاران شایسته خراسان شمالی در تیم رعد پدافند هوایی بوشهر بودند که موفق شدند در این رقابت‌ها عنوان قهرمانی را کسب کنند. این جودوکاران به عنوان سرباز وظیفه در پدافند هوایی بوشهر حضور دارند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401120805896
  • خبرنگار : 50444