رشد ۳ درصدی خونگیری در خراسان جنوبی

مدیرکل انتقال خون خراسان‌ جنوبی از رشد ۳.۰۶ درصدی خونگیری در استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

کامبیز مهدی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۴ هزار و ۹۲۹ نفر به مراکز خونگیری استان مراجعه کردند که از این تعداد، ۲۰ هزار و ۲۲۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۱۶ نفر مرد و ۱۴۰۴ نفر زن بوده‌اند، افزود: در مدت مشابه سال گذشته نیز ۲۴ هزار و ۴۶۳ نفر به مراکز خونگیری مراجعه داشته‌اند که ۱۹ هزار و ۶۱۹ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند و از این تعداد، ۱۸ هزار و ۳۶۹ نفر مرد و ۱۲۵۰ نفر زن بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌ جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۴۰ واحد پلاکت اهدا شده که این تعداد در سال گذشته ۳۵۵ واحد بوده؛ همچنین طی امسال ۱۱ هزار و ۷۴۳ نفر اهداکنندگان مستمر بودند که ۵۸.۰۷ درصد اهداکنندگان را شامل می‌شوند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه ۳۱۵۶ نفر نیز برای اولین بار موفق به اهدای خون شدند، یادآور شد: در سال گذشته نیز ۱۱ هزار و ۴۸۸ نفر اهداکننده مستمر و ۲۸۶۵ نفر اهداکننده بار اول بوده‌اند.

وی یادآور شد: اکنون دو مرکز در شهرستان بیرجند در تمام روزهای هفته فعال بوده و همچنین در روزهای یکشنبه و چهارشنبه عصرها نیز فعال است؛ مراکز قاین و طبس در طول روزهای هفته و مرکز فردوس نیز روزهای یک‌شنبه و چهارشنبه فعال هستند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401120805567
  • خبرنگار :