رئیس کانون وکلای دادگستری مازندران اعلام کرد

وکالت تسخیری بیش از ۸۰۰۰ پرونده قضایی در مازندران

رئیس کانون وکلای دادگستری مازندران با اشاره به اینکه کانون وکلای استان در ۱۰ سال گذشته تا کنون هشت هزارو ۱۵۸ پرونده درقالب وکالت تسخیری به صورت رایگان انجام داده است، گفت: وکیل معاضدتی از دیگر خدمات کانون وکلای دادگستری است که به صورت افتخاری سه هزار و ۲۹۱ وکیل را برای پرونده‌های استان مشارکت دادند که دو هزار وکالت معاضدتی انجام شد.

سید علی باقری‌تبار امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع برگزار شد، اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری مازندران یک هزارو ۹۷۹ نفر عضو دارد که از این تعداد۵۶۳ نفر زن هستند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مازندران، مشاوره حقوقی رایگان توسط وکلای این کانون را از دیگر خدمات این کانون دانست و گفت: در دو سال اخیر به صورت روزانه ۵۴ نفر از مشاوره حقوقی رایگان وکلای دادگستری بهره‌مند شدند.

این مسئول با اظهار اینکه تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رشته حقوق و پذیرش آنان در دانشگاه‌ها باید براساس نیاز جامعه باشد، تصریح کرد: در غیر این صورت خطر دلالی و واسطه‌گری در وکالت بیشتر خواهد شد.

باقری‌تبار با ابراز عقیده مبنی بر اینکه فرهنگ استفاده از وکیل و مشاوره حقوقی از سنین کم در جامعه باید نهادینه شود، گفت: متاسفانه مردم کشور از مسائل حقوقی اطلاع چندانی ندارند در حالیکه برخی از مسائل با مشاوره قابل حل است.

وی با بیان اینکه کانون وکلای دادگستری مازندران بیشترین اشتغال‌زایی پایدار در استان را برعهده دارد، گفت: امسال ۳۳۷ کارآموز از سوی کانون وکلای دادگستری مازندران جذب شدند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مازندران، بیشترین گلایه و شکایات مردم از وکلا را دریافت حق‌الزحمه خارج از عرف، رضایت نداشتن از نحوه وکالت و دریافت حق‌الزحمه از طرفین دعوا دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با الکترونیکی شدن سیستم وکالت نظارت بیشتری بر نحوه دریافت حق‌الوکاله داریم.

باقری‌تبار میزان شکایت از وکلا در سال جاری را در قالب ۳۰۰ فقره اعلام کرد و گفت: ۱۳۸ پرونده در دادگاه در حال بررسی، ۲۶۹ فقره پرونده هم مختومه شد.

این مسئول درپاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه عملکرد قوه قضائیه فراجناحی است آیا در انتخابات کانون وکلا دخالت مستقیم قوه قضائیه اعمال می‌شود، اظهار کرد: تاکنون هیچ فشار سیاسی از ابتدای ثبت نام تا احراز صلاحیت‌ها در انتخابات کانون وکلای مازندران اعمال نشد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401120705096
  • خبرنگار :