استاندار مازندران اعلام کرد

تشکیل سازمان عمران سواحل مطالبه جدی در مازندران

استاندار مازندران با اعلام اینکه طرح مدیریت یکپارچه سواحل تا پایان سال امسال تدوین و در اوایل سال ۱۴۰۲ برای تصویب نهایی به هیات دولت تقدیم می‌شود، گفت: آنچه مانع ساماندهی سواحل می‌شود اصلاح نشدن قوانین است که کماکان برطرف نشده است و سازمان عمران سواحل باید تشکیل شود تا به نوعی سواحل دارای متولی شود.

سیدمحمود حسینی‌پور با اشاره به اینکه از گذشته دور، قوانین مرتبط با سواحل در ارتباط با مبارزه با زمین خواری و حریم دریا بود و قوانینی برای سرمایه گذاری در دریا نبود، اظهار کرد: ۷ دستگاه در مسائل مربوط به سواحل دریا دخیل هستند و نظر می‌دهند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته رئیس جمهوری با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب؛ برای نخستین بار در دولت‌های پس از انقلاب به مدیریت و اقتصاد دریا ورود کردند، افزود: مقام معظم رهبری در آخرین سفر خود به مازندران فرمودند: " استانی که دریا و جنگل دارد نباید فقیر داشته باشد "

استاندار مازندران تصریح کرد: رئیس جمهوری بر این اساس دستور دادند، سواحل با نگاه سرمایه گذاری برنامه ریزی شود و اولین دستور ایشان آزادسازی سواحل بود که موجب خرسندی مردم شد.

این مسئول با بیان این که در مازندران پس از آزادسازی سواحل برای ورود به مرحله ساماندهی عملا با دستگاه‌های اجرایی مواجه بودیم، گفت: ما در برخورد با مشکلات این بخش مدیریت یکپارچه سواحل را به عنوان یک استاندارد جهانی مد نظر قرار دادیم و اکنون ۹۵ درصد از طرح جانمایی بخش‌های مختلف در ساحل را آماده کردیم و ۵ درصد باقیمانده باید تصویب شود.

وی ادامه داد: به ابتکار دولت سیزدهم پس از تصویب؛ جانمایی صنعت، گردشگری و نظایر آن در سواحل استان و کشور آغاز می‌شود.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه توسعه دریا در دنیا با بخش خصوصی میسر شده است، یادآور شد: حضور سرمایه گذاران در سواحل برای سرمایه گذاری یکی از برنامه‌های مهم استان است، هرچند برخورداری سرمایه گذاران از امنیت لازم برای سرمایه گذاری و اصلاح قوانین در این راستا از شرایط لازم است.

وی افزود: در یکسال اخیر اقدامات قابل توجهی در سواحل استان صورت گرفته است که یکی از مسائل مهم صیانت از جان انسان‌ها است.

وی با اعلام اینکه در اقامت مسافران در مازندران درسال گذشته حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار، نفرخواب در مازندران داشتیم که این رقم در سال جاری، به ۹۵ میلیون نفر، نفرخواب رسیده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در دریای مازندران ۱۰۲ نفر تلفات جانی داشتیم و در سال ۱۴۰۱ به‌رغم آزادسازی سواحل این تلفات به ۹۵ نفر کاهش یافت که قابل توجه و نیازمند قدردانی از همه تلاشگران این بخش به خصوص ناجیان غریق است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401120705008
  • خبرنگار :