کیومرث حبیبی، امروز یکشنبه (۷ اسفند ماه) در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان کردستان، با بیان اینکه زیر ساخت هوشمندسازی معابر ورودی و خروجی بافت قدیمی سنندج باید تقویت و آماده سازی شود اظهار کرد: اجرای طرح جامع هوشمندسازی معابر امری مؤثر در راستای ساماندهی و کاهش بار ترافیک شهری است.
وی با اشاره به اینکه در ۲۱ سال اخیر ضریب مالکیت اتومبیل در استان ۴.۵ تا ۵ برابر شده اما زیرساختها تغییر چندانی نکرده است، افزود: نبود سیستم حمل و نقل پشتیبان از دلایل افزایش میزان ترافیک درون شهری در شهرهای استان کردستان است و راهکارها و اقدامات کوتاه مدت مانند زوج و فردسازی معابر درون شهری، محدودیت تردد برای وسایل نقلیه شهری، اصلاحات هندسی و غیره باید در راستای رفع گره های ترافیکی مورد توجه قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان عنوان کرد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از ضرورتهای استان است.
وی با انتقاد از اینکه تقریباً از بیش از یک دهه گذشته حتی یک دستگاه اتوبوس وارد سیستم حمل و نقل شهری سنندج نشده است، اعلام کرد: با تلاشها و لابیهای صورت گرفته ۵۰ اتوبوس به ناوگان عمومی شهرداری سنندج و ۱۰ اتوبوس برای سقز در نظر گرفته شده است.
حبیبی با بیان اینکه اضافه شدن این تعداد دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تأثیر خوبی در خدمات رسانی و کاهش میزان ترافیک خواهد داشت، گفت: زمانی که اعتبارات و توانایی فنی محدود است، اقدامات کوتاه مدت و اصلاحات هندسی می تواند مثمرثمر باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: ساماندهی مقوله ترافیک بر اساس روشهای دقیق علمی و کارشناسی دانشگاهی را ضروری ذکر کرد و یادآور شد: شناسایی، ایمنسازی و رفع نقاط حادثهخیز ترافیک شهری از ضرورتهایی است و دستگاههای متولی باید همکاری لازم را با پلیس راهرو برای کاهش آمار حوادث رانندگی داشته باشند.
انتهای پیام