معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:

اصلاحات هندسی در راستای رفع گره‌های ترافیکی مورد توجه قرار گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: اصلاحات هندسی و غیره باید در راستای رفع گره‌های ترافیکی مورد توجه قرار گیرد.

کیومرث حبیبی، امروز یکشنبه (۷ اسفند ماه) در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان کردستان، با بیان اینکه زیر ساخت هوشمندسازی معابر ورودی و خروجی بافت قدیمی سنندج باید تقویت و آماده سازی شود اظهار کرد: اجرای طرح جامع هوشمندسازی معابر امری مؤثر در راستای ساماندهی و کاهش بار ترافیک شهری است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۱ سال اخیر ضریب مالکیت اتومبیل در استان ۴.۵ تا ۵ برابر شده اما زیرساخت‌ها تغییر چندانی نکرده است، افزود: نبود سیستم حمل و نقل پشتیبان از دلایل افزایش میزان ترافیک درون شهری در شهرهای استان کردستان است و راهکارها و اقدامات کوتاه مدت مانند زوج و فردسازی معابر درون شهری، محدودیت تردد برای وسایل نقلیه شهری، اصلاحات هندسی و غیره باید در راستای رفع گره های ترافیکی مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان عنوان کرد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از ضرورت‌های استان  است.

وی با انتقاد از اینکه تقریباً از بیش از یک دهه گذشته حتی یک دستگاه اتوبوس وارد سیستم حمل و نقل شهری سنندج نشده است، اعلام کرد: با تلاش‌ها و لابی‌های صورت گرفته ۵۰ اتوبوس به ناوگان عمومی شهرداری سنندج و ۱۰ اتوبوس برای سقز در نظر گرفته شده است.

حبیبی با بیان اینکه اضافه شدن این تعداد دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تأثیر خوبی در خدمات رسانی و کاهش میزان ترافیک خواهد داشت، گفت: زمانی که اعتبارات و توانایی فنی محدود است، اقدامات کوتاه مدت و اصلاحات هندسی می تواند مثمرثمر باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: ساماندهی مقوله ترافیک بر اساس روش‌های دقیق علمی و کارشناسی دانشگاهی را ضروری ذکر کرد و یادآور شد: شناسایی، ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز ترافیک شهری از ضرورت‌هایی است و دستگاه‌های متولی باید همکاری لازم را با پلیس راهرو برای کاهش آمار حوادث رانندگی داشته باشند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401120704714
  • خبرنگار :

برچسب‌ها