مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

جانبازان از مولفه‌های قدرت نظام اسلامی محسوب می‌شوند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: جانبازان از مولفه های قدرت نظام اسلامی محسوب می شوند.

سرهنگ غلامرضا کریمی در مراسم گرامیداشت روز پاسدار و تجلیل از جانبازان در مرکز آموزشی پدافند هوایی حضرت علی اکبر علیه السلام اراک اظهار کرد: سالروز میلاد مسعود و با برکت حضرت ابوالفضل(ع) که روز جانباز نامگذاری شده فرصتی ارزنده برای تکریم حماسه آفرینانی است که برای اعتلای اسلام ناب محمدی و دفاع از ارزش های اسلامی مجاهدت کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: جانبازان به عنوان شهدای زنده از سخت ترین آزمون الهی سرافراز و سربلند بیرون آمدند و امروز بعد از گذشت ۴۴ سال از انقلاب اسلامی در همه عرصه ها نقش آفرین هستند و کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته اند.

وی ادامه داد: جانبازان سرمایه های ارزشمند نظام اسلامی هستند که در دانشگاه دفاع مقدس تربیت شدند و این دانشگاه به گونه ای آنها را تربیت کرده که در هر عرصه ای ورود کرده اند با ابتکار، اراده و توان، کارآمدی نظام اسلامی را به اثبات رسانده اند.

سرهنگ کریمی بیان کرد: امروز رسالت سنگین جانبازان بر دوش جوانان غیرتمند ایران اسلامی است و جوانان باید با استفاده از تجربیات و رهنمودهای این عزیزان و بهره گیری از دانشگاه دفاع مقدس، عزت و سربلندی کشور و خودکفایی ایران عزیز در همه عرصه ها را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه توکل بر خدا، تکیه بر ولایت و غیرت دینی و انقلابی جانبازان موجب شد این عزیزان در تاریخ ماندگار شوند، گفت: جانبازان نماد غیرت و شجاعت هستند و امروز همه در قبال رشادت ها و مجاهدت های این عزیزان مسئول هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: تکریم و تجلیل از مجاهدت های جانبازان یک ضرورت مهم است که باید توسط همه دستگاه ها در طول سال اتفاق بیفتد و امیدواریم به برکت وجود این انسان های مخلص و بی ادعا خداوند نظام اسلامی را از شر توطئه های دشمنان نجات دهد.

امیر محمد صادقیان فرمانده پدافند هوایی حضرت علی اکبر علیه السلام اراک نیز در این مراسم گفت: پاسداری یک فرهنگ ارزشمند است که به برکت انقلاب اسلامی و تفکر حضرت امام خمینی(ره) در کشور جاری شده، گفت: امروز هر فردی که برای استقلال و امنیت کشور تلاش می کند یا به مردم در عرصه های مختلف خدمت می کند پاسدار است و به برکت وجود نهاد مردمی و انقلابی سپاه، فرهنگ پاسداری در بخش های مختلف کشور ترویج یافته است.

وی تأکید کرد: سپاه پاسداران فرزند خلف انقلاب اسلامی است و سبزپوشان انقلاب اسلامی از روز تاسیس این نهاد انقلابی تا امروز همواره نقش مهم و راهبردی در دفاع از کشور و خدمت به مردم ایفا کرده اند.

امیر صادقیان با بیان اینکه امام خمینی(ره) با ژرف اندیشی و ابتکار راهبردی در تاسیس سپاه پاسداران، دفاع و پاسداری همه جانبه از انقلاب را تضمین کرد، گفت: امروز ملت ایران و امت های اسلامی به وجود نهاد مقدس سپاه افتخار می کنند و بارها برایشان ثابت شده سپاه برخوردار از بصیرت دینی است و موجبات اقتدار و مانایی نظام جمهوری اسلامی را فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سپاه روح الله، وی کارنامه سپاه در عرصه های مختلف را درخشان و حاصل روحیه ایثارگری و جهادی پاسداران و معنویت حاکم در این نهاد انقلابی خواند و افزود: روز پاسدار نماد تجلیل از مردان حماسه سازی است که در مسیر عزتمندی و سربلندی انقلاب اسلامی گام برمی دارند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401120704603
  • خبرنگار :