شماری از ساکنان و کاربران هر روز این جاده پرتردد ارتباطی که بیش از ۳۰ روستا درمسیرجاده ارتباطی " کلوده به ولیسده " سکونت دارند از مسئولان اجرایی به ویژه راهداری و حمل ونقل جادهای استان خواستند برای تعریض و چهارخطه شدن این جاده حادثه خیز اقدام کنند.
موضوعی که نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس شورای اسلامی ضمن تائید نامناسب وکم عرض بودن وضعیت جاده و اعلام آمار کشته شدن بیش از ۴۳ نفر درکمتر از سه سال دراین جاده از مسئولان مازندران برای تامین اعتبار مورد نیاز آن درخواست همراهی کرد.
شماری از ساکنان این جاده در گفتوگو با خبرنگار ایسنا اعلام کردند: این جاده کم عرض و پرترافیک دارای مشکلات فراوانی از جمله کم عرض بودن، نداشتن شانه خالی بر میزان تصادفات در آن افزوده است.
یکی از افراد ساکن در این مسیر، گفت: مسئولان ذیربط در چند سال گذشته بارها وعده بازسازی محور "ولیسده به کلوده" را مطرح کردهاند، اما متاسفانه از عملی شدن این وعدهها خبری نیست.
سیدعباس قاسم زاده دیوا افزود: از اداره کل راه و شهرسازی و راهداری استان مازندران انتظار داریم با رفع نواقص جاده، بعد گذشت این همه سال اجازه ندهند شاهد تکرار وقوع تصادفات مرگبار و دلخراش باشیم.
یکی دیگر از ساکنان منطقه جاده ولیسده به کلوده نیز، گفت: در این جاده حتی از علائم هشداردهنده ترافیکی ونیز حداقلهای استاندارد راه سازی خبری نیست و به صورت مستمر شاهد تصادفات بعضا وحشتناک در این جاده هستیم.
رحمت حسین زاده افزود: باید مسئولانی که در سالهای گذشته به وعدههایشان برای بازسازی این محور عمل نکردهاند، دلایل این کم توجهیها را توضیح دهند و در مراجع قضایی و در مقابل قانون پاسخگو باشند.
تهدید سلامت مردم با کلنگ زنیهای دوباره درجاده " کلوده، ولیسده "
یکی از اعضای شورای اسلامی درمسیر این جاده به خبرنگار ایسنا، نیز از کم توجهیها نسبت به رفع نواقص جاده " کلوده به ولیسده " گلایه کرد و گفت: این جاده دریک دهه اخیر همواره به عنوان تهدیدی جدی برای سلامت مردم این روستاها تبدیل شده است.
رحمت علیزاده افزود: در پیگیریهای مستمر با مسئولان ذیربط بارها بر ضرورت تعریض و چهارخطه شدن این جاده حدود ۱۳ کیلومتری تاکید کردهایم، درحالی که در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ با حضور نماینده مجلس، فرماندار ومسئولان وقت شهرستان تعریض وچهارخطه شدن این جاده کلنگ زنی شده بود، بعد از گذشت حدود ۵ سال مجدد درهمان مکان کلنگ زنی شد.
وی اضافه کرد: درحالی که اگر مسئولان وقت شهرستان به صورت ویژه درتعامل با مسئولان استانی و ملی پیگیریهای جدی ومطالبهگری میکردند، اکنون بعد از ۵ سال باید جشن پایان پروژه و افتتاح آن را شاهد میبودیم، نه اینکه دوباره کلنگ زنی را شاهد باشیم.
این عضو شورا ادامه داد: کم توجهیها نسبت به تعریض و رفع نواقص این جاده در شرایطی خودنمایی میکند که شرکت لبنی کاله، کشتارگاه مرغ زربال، کارخانه چاپ اسکناس و چوب وکاغذ آمل به عنوان واحدهای نمونه و برند استانی و کشور بخشی از حجم بالای تردد کامیونی و کاربران همیشگی این جاده هستند.
تصادفهای مرگبار هفتگی رخ میدهد
یکی از رانندههای عبور ازاین جاده گفت: کم عرض بودن، نبود علائم راهنمایی و رانندگی، نداشتن خط کشی وسط جاده و نیز نبود شانه خاکی از عوامل مهم وقوع تصادفات منجر به فوت و جرح در این جاده است.
حسین نبی پور با بیان اینکه متاسفانه چندین صحنه تصادف منجر به فوت را در جاده کلوده به ولیسده ازنزدیک شاهد بودم، گفت: به علت طبیعت زیبای منطقه و هجوم خوش نشینان ازشهرهای مختلف کشور، بر تعداد افراد ساکن درمسیراین جاده نیز بیشتر شده وضروری است برای ایمن سازی این جاده هرچه سریعتر و کاهش حوادث تلخ چاره اندیشی شود.
جاده مرگ همچنان درمسیرکلنگ زنی
گلایههای اهالی ساکن درمسیرجاده " کلوده به ولیسده" درحالی مطرح شد، که روزجمعه ۵ اسفندماه با حضور "حاجیپور" نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس شورای اسلامی، محمدباقرضربی بخشدار مرکزی، اعضای شورای بخش مرکزی واعضای شورای اسلامی و دهیاران دهستان پایین خیابان لیتکوه ازتوابع بخش مرکزی شهرستان آمل فاز نخست طرح " تعریض جاده ولیسده- کلوده " کلنگ زنی شد.
فازنخست این طرح درحالی روزجمعه پنجم اسفندماه برای دومین بار کلنگ زنی شد که درهشتم بهمن ماه سال ۱۳۹۶ با حضورعزت الله یوسفیان ملا نماینده مجلس، فرماندار ومسئولان وقت شهرستان تعریض وچهارخطه شدن این جاده کلنگ زنی شده بوده و تا به امروز اقدام خاصی برای این جاده انجام نشده بود!
مشارکت شرکتهای خصوصی درمسیر برای تعریض جاده
نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی هم درگفتوگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این که پیگیری ارتقای جاده روستایی " کلوده به ولیسده " که دربخش مرکزی شهرستان آمل واقع شده درچند وقت اخیر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: برای شتاب بخشیدن به روند اجرای تعریض و چهارخطه شدن این جاده با جلساتی که با مدیران شرکتهای بزرگ خصوصی دراین مسیرفعالیت تولیدی دارند، نشست برگزار و مقرر شد بخشی از هزینههای مربوط به تعریض را تقبل کنند.
رضا حاجیپور افزود: خوشبختانه شرکت لبنی کاله درگام نخست واجرای حدود ۲ کیلومتر از مسیراین جاده با اختصاص ۴ میلیارد تومان مبلغ اولیه گام نخست را محکم برداشت.
وی اضافه کرد: البته با شرکتهای بزرگ دیگر نیز جلسات برگزار و متعهد شدند به موازات اجرای طرح مشارکت کنند.
قول سازمان راهداری کشور برای همراهی درساخت جاده ولیسده به کلوده
نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی، به تازگی سازمان راهدای و حمل ونقل جادهای کشور هم برای سرعت بخشیدن به روند اجرای تعریض این جاده، همزمان با مشارکت و پیشرفت کار توسط بخش خصوصی پای کار خواهد آمد.
حاجیپور افزود: ساخت این جاده مهم، نقش بسزایی در کاهش تلفات جادهای و رونق بخشی به حمل و نقل منطقه خواهد داشت.
وی، آمار تعداد بیش از ۴۳ کشته درکمتر از سه سال اخیر دراین جاده را تایید کرد وگفت: جاده کلوده به ولیسده با توجه به کم عرض و خطر خیز بودن، بستر ساز حوادث بسیار در طول سال است و به یکی از دغدغههای مهم مردم منطقه و اهالی روستاهای طول مسیر تبدیل شده و نیازمند توجه بیشتر مسئولان ذیربط است.
نیاز اعتبار ۴۸ میلیارد تومانی برای تعریض وچهارخطه شده جاده
نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی، اعتبار مورد نیاز برای اجرای تعریض وچهارخطه شدن جاده " ولیسده به کلوده" را بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: درحال حاضر با مشارکت شرکت کاله، فازنخست آن شروع شد و امیدواریم با اختصاص اعتبار مشارکتی از سوی شرکتهای دیگر دراین مسیر و نیز پیگیری اعتبارهای ملی، روند تعریض و چهارخطه شدن جاده "ولیسده به کلوده" با سرعت بیشتری اجرا شود.
انتهای پیام