داورزنی خبر داد:

تقویت کادر فنی تیم ملی والیبال/ شناسایی بیش از یک هزار والیبالیست زیر ۱۶ سال

رئیس فدراسیون والیبال از تقویت کادر فنی تیم ملی خبر داد.

محمدرضا داورزنی ششم اسفند ماه در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات والیبال لرستان گفت: بیش از یک هزار والیبالیست زیر ۱۶ سال در کشور شناسایی شده است و غربالگری می‌شوند.

وی اظهار کرد: مسابقات زیر ۱۶ سال پسر آسیا از ۳۱ تیر تا ۹ مردادماه سال ۱۴۰۲ در ازبکستان برگزار خواهد شد.

داورزنی یادآور شد: استعدادهای جوان در استان‌ها ضامن موفقیت والیبال کشور هستند و امیدواریم این رشته به ورزش اول استان‌ها تبدیل شود.

وی موفقیت های والیبال کشور را مرهون زحمات ورزشکاران، مربیان و داوران استان های مختلف دانست و گفت: از ۲۳۰ هزار والیبالیست سازمان یافته در کشور ۳۶۳۵ نفر مربوط به لرستان است که این عدد با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان باید افزایش یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه ورزشکاران زن و مرد در هشت رده والیبال کشور فعالیت دارند، افزود: موفقیت والیبال ایران در جهان چیزی جز فعالیت علاقه مندان به این رشته ورزشی در استان‌ها نیست.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه لرستان به دلیل داشتن ورزشکاران با فیزیک بدنی مناسب می‌تواند والیبالیست‌های بیشتری به کشور معرفی کند، اضافه کرد: میزبانی مسابقات داخلی و خارجی در استان‌ها همواره با استقبال مسئولان استانی همراه بوده است.

داورزنی با تاکید بر اینکه باید با اقدامات، فضای شادی را فراهم کرد و امید را به جوانان انتقال داد، تصریح کرد: ۲۲۰ کشور عضو جامعه جهانی والیبال هستند و حضور ایران بین ۱۰ تیم برتر دنیا، افتخار بزرگی است.

وی گفت: حدود ۴۰ ورزشکار موفق ایرانی هم اکنون در کشورهای مختلف افتخار آفرینی می‌کنند که بیشتر این افراد از شهرستان‌های مختلف معرفی شده‌اند.

این مسئول یادآور شد: جوانان مستعد و پرتلاشی در کشور وجود دارد و فدراسیون والیبال نیز تلاش خواهد کرد لرستان در لیگ یک بانوان و آقایان تیمداری کند که در این راستا سهمیه به این استان تعلق خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون والیبال همچنین در خصوص تیم ملی گفت: بهروز عطایی همچنان به عنوان سرمربی در تیم ملی به کار خود ادامه می‌دهد اما برای تقویت تیم، یک مربی بدنساز و کمک مربی به کادر فنی اضافه خواهد شد.

سید آرش قیاسیان، مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز با اشاره به سابقه خوب استان در والیبال گفت: این دیار ورزشکاران و مربیان مستعدی را به جامعه والیبال معرفی کرده است.

وی افزود: تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای تیمداری لرستان در لیگ برتر والیبال وجود دارد که امید می رود این مهم با حمایت فدراسیون رخ دهد.

قیاسیان افزود: سه سال این هیات با سرپرست اداره می‌شد که در نهایت با بررسی به عمل آمده برای این مجمع یک کاندیدا انتخاب شد.

گفتنی است کامران احمدیان تنها کاندیدای مجمع انتخاباتی هیات والیبال لرستان بود که با کسب ۲۵ رای از تمامی آرای ماخوذه به عنوان رئیس انتخاب شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401120604129
  • خبرنگار : 50176