افتتاح کارخانه تولید خوراک دام با حضور وزیر کشور در سیستان و بلوچستان

وزیر کشور: کشاورزی و دامپروری در سیستان و بلوچستان توسعه می یابد

وزیر کشور گفت: توسعه کشاورزی با بهره‌وری آب و دامپروری از دیگر اقداماتی است که برای توسعه سیستان و بلوچستان در حال انجام می باشد.

احمد وحیدی روز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح کارخانه تولید و بسته بندی نهاده های دامی در بمپور سیستان و بلوچستان افزود: افتتاح کارخانه‌های بزرگ همچون کارخانه تولید و بسته بندی نهاده دامی در سیستان و بلوچستان نشان از توجه خاص و همت دولتمردان برای توسعه این استان است.

وزیر کشور بیان کرد: افتتاح این کارخانه تولید و بسته بندی نهاده‌های دامی از نظر ایجاد فناوری تولید اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: بر اساس گزارش سازندگان این دستگاه‌ها، ایران دومین کشوری هست که امکان تولید این محصول را در سیستان و بلوچستان فراهم کرده است.

وزیر کشور تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم کشور به نهاده دامی افتتاح این کارخانه می تواند نقش بسزایی در تامین نهاده های دامی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: کارخانه تولید نهاده های دامی در سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی را برای اشتغالزایی جوانان ایجاد کرده و از سوی دیگر موجب کاهش وابستگی به سایر کشورها شده است.

وحیدی ابراز امیدواری کرد که روزی خواهد رسید که کشور از واردات نهاده‌های دامی بی‌نیاز شده و این نیاز در داخل خود ایران به صورت کامل برطرف شود.

وزیر کشور با اشاره به نجابت و کوشش مردم سیستان و بلوچستان ادامه داد: ما در این منطقه فقط نیازمند همتی مضاعف برای توسعه هستیم.

با احداث این کارخانه علاوه‌بر افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و دامپروری درآمد کشاورزان و دامداران سیستان و بلوچستان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

گفتنی است؛ در این طرح ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم از برکات این طرح در سیستان و بلوچستان بهره‌مند می‌شوند.

با راه‌اندازی این کارخانه تعداد کارخانه‌های خوراک دام سیستان و بلوچستان به ۱۳ کارخانه و ظرفیت تولید خوراک دام در استان به ۲۳۰ هزار تن افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401120201558
  • خبرنگار :