حجتالاسلام ناصر صفریافلاکی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به اینکه کلیات و جزئیات و ردیفها با ۱۰ رأی تصویب شده است، اظهار کرد: تبصرههای بودجه نیز امروز در صحن شورا خوانده میشود.
وی با بیان اینکه جهتگیریهای بودجه عمدتاً ترافیکی است، تصریح کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان به بحث ترافیکی اختصاص داده شده بهطوریکه BRT، پارک سوار، خرید تعداد زیادی میدلباس و اتوبوس دیده شده است.
صفریافلاکی با اشاره به اینکه بعد از ترافیک بیشترین حجم بودجه در بخش گردشگری است، خاطرنشان کرد: خرید خانههای واجد ارزش، جدارهسازی میدان امام خمینی(ره) و اکباتان از مباحثی است که در بودجه گنجانده شده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای مرمت رینگ مرکزی شهر گذاشته شده است، تأکید کرد: وظیفه شهرداری مقاومسازی گنبدها و بناهای دور میدان امام(ره) نیست چراکه این بناها بخش خصوصی هستند اما بودجه برای مقاوم سازی گذاشته است.
نایب رئیس شورای شهر همدان یادآور شد: همچنین در بخش کمیسیون خدمات شهری بودجه خوبی تعریف شده به طوریکه ایستگاه کنترل آلودگی هوا، خرید ماشینآلات شهری و جداسازی فاضلاب از رودخانهها در بودجه دیده شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی طرحهای خوبی را پیشنهاد دادند، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از بودجه فرهنگی مربوط به زیرساختهاست بهطوریکه راهاندازی سالن اجتماعات جدید تالار قرآن، خرید پارکینگ و تعمیر فرهنگسراها و اماکن مذهبی از جمله مواردی است که در بودجه تعریف شده است.
صفریافلاکی با تأکید بر اینکه نگرانی ما از بابت تحقق پذیر بودن بودجه در حوزه درآمدهاست، یادآور شد: در بودجه اولویتبندی شده و اگر کفاف ندهد براساس اولویت پروژهها اجرا میشود.
وی در بخش دیگری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره عملکرد شهرداری همدان در بارش های اخیر، گفت: نمره بنده به عملکرد شهرداری های همدان در استفاده از تجهیزات مدرن برفروبی و روش های علمی یخ زدایی از معابر طی ۴۰ سال گذشته صفر است به طوریکه همچنان از لودر و نمک استفاده میشود!
صفریافلاکی خاطرنشان کرد: همدان یک شهر برف خیز و زمستانی است و هر ساله با برف دست و پنجه نرم میکند پس چرا شهرداری تجهیزاتش را بهروز نمی کند؟ ۱۰ها مدل و طرح برای برف روبی در دنیا تجربه شده اما یکی از آنها مورد استفاده قرار نگرفته است.
عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه امسال ۵۰۰۰ تن نمک و ۴۰۰۰ تن ماسه در خیابان ها پخش شده است، یادآور شد: این میزان ماسه و نمک علاوه بر هزینههای سنگین، خسارتهای زیادی به آسفالت و محیط زیست وارد میکند.
انتهای پیام