اردن: حل مساله فلسطین شرط برقراری ثبات، امنیت و صلح در منطقه است

وزیر خارجه اردن مساله فلسطین را مساله اصلی خواند که حل آن براساس راهکار تشکیل دو کشوری شرط برقراری ثبات، امنیت و صلح عادلانه، جامع و همیشگی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در میزگردی در مورد خاورمیانه که به عنوان بخشی از کنفرانس امنیتی مونیخ با عنوان "بررسی اسرائیل، فلسطین و خاورمیانه" برگزار شد، گفت: جامعه بین‌الملل باید فوراً برای محافظت از راهکار تشکیل دو کشور در برابر اقدامات غیرقانونی اسرائیل که این راهکار را تضعیف می‌کند، با توقف همه این اقدامات و مشارکت جدی در مذاکرات مؤثر برای عملی کردن این راهکار، اقدام کند.

وی افزود که وضعیت کنونی خطرناک است و می‌رود که اقدامی خشونت‌آمیز صورت بگیرد، در حال حاضر تلاش‌های فشرده‌ای برای جلوگیری از این امر و جلوگیری از وخامت اوضاع صورت می‌گیرد؛ وخامتی که بهای آن را همه خواهند پرداخت.

الصفدی توضیح داد که اردن به کار فشرده با همه طرف‌های ذیربط برای دستیابی به این هدف ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه اردن تاکید کرد که یافتن افق سیاسی که منجر به شروع مذاکرات جدی برای تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین به پایتختی قدس اشغالی در خطوط چهارم ژوئن ۱۹۶۷ برای زندگی در امنیت و صلح در کنار اسرائیل شود، یک ضرورت فوری برای توقف فروپاشی و پیشرفت به سوی صلح عادلانه و همه جانبه است.

وی تاکید کرد که بهبود شرایط اقتصادی مردم فلسطین برای کاهش درد و رنج آنها ضروری است؛ اما جایگزینی برای راه حل سیاسی نیست که حقوق کامل آنها را برآورده کند.

الصفدی گفت: این صلح یک انتخاب راهبردی و یک ضرورت منطقه‌ای و بین‌المللی است و تنها راه آن راهکار تشکیل دو کشوری است و با توجه به تشدید تنش، وجود ناامیدی و بی‌اعتمادی نسبت به روند صلح که سال‌هاست به حالت تعلیق درآمده، تلاش پیرامون این راهکار هرچه سریعتر باید آغاز شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401120100111
  • خبرنگار : 71592