دفاع مدنی سوریه تیم سازمان ملل را به تهدید سازمان‌های بشردوستانه متهم کرد

دفاع مدنی سوریه اعلام کرد، یک تیم سازمان ملل سازمان‌های بشردوستانه سوریه را به خاطر صحبتشان درباره کوتاهی سازمان ملل در پاسخگویی به آسیب دیدگان زلزله در این کشور تهدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، رائد الصالح، مدیر دفاع مدنی سوریه در شمال تیمی از سازمان ملل را به تهدید سازمان‌های بشردوستانه سوری متهم کرد و گفت، چرا که این تیم از اتهامات وارده به سازمان ملل در پاسخ ندادن به فاجعه زلزله که براساس آخرین آمار اعلام شده منجر به کشته شدن بیش از ۵۸۰۰ نفر در سوریه شد، ناراحت است.

واحد هماهنگی پشتیبانی ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که بیش از ۵۵ هزار نفر پس از زلزله به پناهگاه‌ها آواره شدند و این تعداد به بیش از ۲۰ هزار نفر دیگر که قبل از زلزله به دلیل جنگ در پناهگاه‌ها اقامت داشتند، افزوده شد.

الصالح گفت، این تیم سازمان ملل گفته است که سازمان‌های بشردوستانه سوریه باید سکوت کنند و جایگاه خود را بشناسند.

وی همچنین آژانس‌های سازمان ملل را به سیاسی کاری کمک‌ها به دلیل درخواست از دولت دمشق برای بازگشایی گذرگاه‌ها متهم کرد و گفت، مبنای قانونی وجود دارد که به سازمان ملل اجازه می‌دهد عملیات برون مرزی را بدون درخواست مجوز از دولت‌ها یا حتی شورای امنیت انجام دهد.

از سوی دیگر، دیوید بیزلی، مدیر برنامه جهانی غذا گفت که این برنامه تسهیلات ورودی مورد نیاز خود را از مقامات شمال غرب سوریه دریافت نمی‌کند و این امر سرعت رسیدن کمک‌ها را کاهش می‌دهد.

نمایندگان سازمان ملل برای ارزیابی کمک‌های امدادی پس از زلزله از شهر جندریس در شمال سوریه بازدید کردند، شهری که گفته می‌شود بیشترین آسیب را در این زلزله دیده است.

سازمان ملل از کشورهای جهان خواسته است تا ۴۰۰ میلیون دلار هدایا و کمک‌های مالی برای آسیب دیدگان سوریه جمع آوری کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401113022232
  • خبرنگار : 71592