به گزارش ایسنا، علی قاسمپور روز یکشنبه ۳۰ بهمن در نشست خبری آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص راه اندازی فاز اول خط ۲ قطار شهری کرج که در استانداری البرز برگزار شد، با بیان اینکه باید از تمام کسانی که در تکمیل این پروژه نقش داشتهاند قدردانی کنیم، اظهار کرد: از ابتدای آغاز شورای ششم صحبت از این بود که این پروژه آماده افتتاح است و تا سه روز دیگر به بهره برداری میرسد.
وی ادامه داد: از آن سه روز بیش از یک سال و نیم میگذرد چون واقعیت این است بر خلاف وعدههای داده شده، شورای ششم این پروژه را در شرایطی تحویل گرفت که برق آن تامین نشده بود، ایستگاهها کامل نبود و حتی قطار هم خریداری نشده بود.
وی اضافه کرد: به نظر می آید که قرار بود قطاری عاریتی با سیستم دیزل بر روی خطوط به حرکت در بیاید بدون آن که اصول فنی آن رعایت شده باشد.
رییس شورای شهر کرج گفت: طی ۱۷ ماه گذشته، تمام تلاش مدیریت شهری بر این بود که با تشکیل کارگروهی ویژه، ایستگاهها به صورت فنی به مرحله بهره برداری برسد.
این مسئول اضافه کرد: قطار شهری پروژه مدیریت شهری کرج است و از استاندار البرز قدردانی ویژهای دارم چون طی این مدت در کنار ما بودند.
قاسم پور گفت: امروز از مجموعه دولت انتظار داریم به تعهدات خود که در جلسهای در نهاد ریاست جمهوری مطرح شد عمل کنند اما متاسفانه تا به امروز به وعدهها عمل نشده است.
وی اظهار کرد: قرار بود وزارت کشور ۷۵۰ میلیارد تومان برای تامین رام قطار تخصیص دهد، ۱۶۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به پروزه تزریق و ۶۰۰ میلیارد تومان هم در قالب بودجههای دولتی به پروژه تزریق شود.
وی افزود: تزریق این منابع باعث میشود که این پروژه به هدف اصلی خود که اتصال ایستگاه ۴۵ متری گلشهر به شهید سلطانی است برسد.
رییس شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه باید زمین دپوی این پروژه در دانشگاه خوارزمی هم تعیین تکلیف شود، توضیح داد: مالک این زمین دولت است و اگر این زمین تزریق نشود عملا خروجی نخواهیم داشت.
وی ابراز کرد: شاید بهره برداری از ایستگاه F و K (۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی)دردی از مشکل ترافیک کرج حل نکند ولی نشان میدهد عزم مدیریت شهری بر تکمیل ایستگاههای بعدی است و قطار شهری مطالبه جدی شهروندان است.
انتهای پیام